Tillbaka i verkligheten...

Ja, nu har vi snart varit hemma i en vecka! Man börjar få en vettig dygnsrytm igen och kommer in i rina vardagsrutiner! Faktiskt ganska skönt enligt mig. Visst är det underbart med semester men det är på något vis skönt att vara hemma i sina egna rutiner också!!

Resan var helt underbar! 2v av mys och lyx =) Jag vill lätt åka tillbaka till samma hotell igen. De var helt fantastiska där! rummen, personalen, atmosfären...ja allt var fantastiskt!

Här hemma är det mellan 15-20 minusgrader om kvällar o nätter o lite lite varmare på dagarna. Brrrrrrrr jag vill verkligen ha vår nu! Om ca 2v, första helgen i mars, ska vi på en tripp ner till Ystad. Ska bli mysigt då det var väldans länge sedan jag framför allt träffa bror. Både pappa o mamma har varit på besök här uppe under hösten/vintern men icke han så bror har jag inte sett sedan i augusti.

Nu ska jag fixa lite frukost och bara ha en lugn och skön dag!

Dag 9 i Thailand.

Ojoj igår vart det alldeles för sent vi kom tillbaka till hotellet för att orka blogga, så vi tutar o kör ikväll istället!!!

Just nu går dagarna väldigt mkt i semestermode...vi håller mest till vid poolen! Där är man säker på att få mat i sig, ha ett parasoll att gömma sig under de timmar på dagen då solen är som starkast och en stooooor pool att plaska runt i, eller ja flyta runt i kanske jag ska säga för det är det vi mest gör på våran luftmadrass vi köpt!!! Men igår kväll åt vi kanske det godaste vi någonsin ätit. Vi var på Old Phuket och åt på Karlssons. Visst en svensk restaurang men både svensk- och thaimat!!! Det var så otroligt att gott att vi på en gång bokade bord där tills på söndag...en sista middag där innan vi ska lämna detta paradiset är ett måste. Magnus han var så himlans duktig på dagen och simmade en timme i poolen och sen tränade på gymmet i 45 minuter. Han är inte lika lat som sin fru som bara ligger i solstolen eller på luftmadrassen o läser =)

Idag så Var Magnus nästan lika duktig på dagen, tror han gav upp efter ca 15-20 minuter i gymmet för AC'n funkade inte riktigt som den skulle, men en timmes simtur grejade han!!! Mkt bra jobbat så här på semestern! Jag jobbade hårt på att läsa ut min bok jag =)
Ikväll så åkte vi upp på berget ovanför Noi beach (eller hur de nu stavas) och såg det vackraste jag sett tror jag! Det var sådan utsikt att man blev alldeles varm i kroppen och dessutom så fick vi sitta där och äta middag och se på solnedgången!!! Det var helt fantastiskt.....med oss hade vi Emelie & Kristin. En mor och dotter som är här på semester för att mamma Kristin fyller 50 på torsdag! Så trevligt så med lite sällskap! När vi begav oss därifrån så gick vi in på "ica" och handlade lite....Magnus hittade OLW dillchips och blev som ett litet barn på julafton! *hihi* Efter detta kilade våra sällskapskamrater hem till hotellet och vi gick till våra sötnosar på massagestället där vi varit tidigare. Magnus tog en helkroppsmassage och jag skulle "bara" ha skinfoot, dvs lite filande på fötterna och fotmassage. Men istället fick jag världens fotvård, hand- och armmassage, axel- o nackmassage samt aloevera på solbrännan!!!! Allt detta fick vi för 700 bath (ca 175:-) Det är helt galet =) Ska helt klart ta ett besök till hos dem innan vi far hem!!!!

Magnus blev igårkväll väldigt biten av myggor eller vad det nu är för flygfä. små äckliga varande grejer har det blivit av det där. Men tom de hade söta massagetjejer fix mot! Så ikväll fick han på nå grönt gegg som lukta som vicks så det ska sluta klia. Hoppas att det är bättre imorn när han vaknar!!

Nu ska det läggas upp dagens bilder på Magnus facebook och sen blir det sova :) Man gör inte mkt på dagarna men man vaknar ganska tidigt av alla fåglar som sjunger ute och så vill man ut i det vackra vädret! Så skapligt tidiga mornar (strax efter 8) och tidiga kvällar (mellan 10-11) är melodin här nere!

Men som ni kanske förstår så har vi det fantastiskt, även om man nu börjar sakna sina vänner och att prata med familjen! Var beredda familjen ni kommer bli terroriserade av mig i telefon när jag kommer hem :)

Kram kram, sov gott!

Dag 7 i Thailand.

Igår var en ny latisdag med bad vid poolen! Dock så låg vi i skuggan hela dagen för kroppen önskade det! Vi var inte nå brända speciellt men man började bli öm i huden av all sol!!! Men nu mår kroppen finfint igen :)
På kvällen igår så tog vi en liten promenix här i Kata när vi gick hem från restaurangen vi var o käka på! Jag stannade för att köpa ett par sommartofflor på ett ställe och givetvis försöker man pruta...då fick jag bästa kommentaren den här veckan;
-Det är billigare än Ullared.
på lite knaglig svenska! Haha det är typ den mening som Thailändarna kan och jag kunde inte låta bli att skratta!!! Lät himlans skojigt!

Idag har det varit utflyktsdags igen; nämligen till Freedom Beach.
Det var ett helt underbart ställe. Det var bättre än Corall Island på så sätt att det inte alls luktade nå avgaser eller nåt här. Det var helt ljuvligt. Det räckte man gick till vattenbrynet så såg man fiskar som simmade runt. Gick man ut i havet så man hade vatten till mage så hade man fullt av blåa o gröna nemofiskar som simmade omkring ens ben! Var otroligt vackert! Så longtrail boat och sen en heldag på stranden innan båten tog oss tillbaka till kata var menyn för idag!
Middag blev det i hotellets restaurang idag då vi var helt slut efter utflykten! Det är så mkt intryck när man åker iväg sådär att man blir trötter. Men det gör inget....är första kvällen sedan vi kom hit som vi inte varit ute o sprungit på kvällen!

Jag har faktiskt lyckats köpa 3 klänningar nu =) Tjoho!!! mkt nöjd :) och 2 par sandaler och lite grejs till hemmet!!! Så shoppingen tar sig även för mig!!

Nu ska vi se om vi kan ta o lyssna på melodifestivalbidragen via svt play. O sen sova =)

Hoppas alla ni där hemma mår bra!!
KRam kram

Dag 5 i Thailand.

Ja dagarna de springer iväg här nere i paradiset :) Igår var jag så vansinnigt trött att jag inte orkade blogga nåt. Men gårdagen var lite småtråkig på sätt o vis....Lisa, Marcus och Maja åkte hem. Men vi avslutade med att gå ut och äta tillsammans. Dessförinnan på dagen så softade vi tjejer vid poolen medans Magnus och Marcus var på Phuket SHooting ranch och sköt med colt45 och såg på nå kobra show. När vi blev ensamma igår kväll så åkte vi till marknaden vid kaon beach o jösses så Magnus shoppa loss! Vet inte hur mkt grejs han hade med sig tillbaka till hotellet. Jag var mest bara bihang för att jag var så trött. När vi kom tillbaka till hotellet så somnade jag men Magnus han kilade ut en vända til här i kata o shoppa lite till. Jag undrar hur mkt feber han hade som hade sånt shoppingsug!

Dagen idag har gått i vilans tecken! (som övriga dagar) Sol och bad hela dagen lång innan vi begav oss till hotellrummet och duschade! Sen blev det dinobar med mumsig middag och efterrätt!
Idag var jag mkt piggare så vi tog en ny tur till marknaden i Karon. Tjoho, jag hittade 3 klänningar idag =) Sökte efter ett par sandaler också men hittade inga jag gillade just där så letandet går vidare! Magnus han fortsatte shoppandet idag! Så nu är han färdigshoppad med det han iaf hade planerat att köpa....men hör på det här; 1 par sneakers, 1 par flipflops och ett par sandaler för 2000 bath (ca 500kr) Det är ju galet vad man kan fixa till sig bra pris här nere!!! Inte konstigt att det shoppas! Avslutade dagen idag med att å in o få lite fotmassage, tom JAG!!! det var faktiskt riktigt härligt och de tof 75kr för både mig och Magnus! Tror bestämt att min fotskräck blir bättre o bättre för varje dag här nere, hejja mig!!!

Nu är det strax sovtajm! Imorn är det en ny dag som vi får se vad vi gör av!!! En väderleksrapport är iaf att vädret är strålande här nere :)  Var i måndags precis när vi kom som det kom 20 regnstänk.

Puss o Kram från oss

Dag 3 i Thailand.

Idag har det varit en utflyktsdag! Men först så började dagen med att duktiga Magnus kilade ner i gymmet 06.50 :S Då låg jag glatt kvar i sängen!

Men efter frukost omkring kl 09 så kom det en bil och hämtade oss som skulle köra oss till nå ställe där vi skulle åka speed boat. Såna där båter som går i ryslig fart på vattnet och skumpar en massa upp o ner! Det var lätt den roligaste båtturen jag någosin gjort! En kvart i bilen och en kvart på båten och vi var framme på Corall Island. Detta tillsammans med Marcus, Lisa och deras Maja! En dag full av bad, solande och snorklande i underbart turkost vatten!!! Men hjälp vad salt vattnet här är...det är som om någon står med ett saltkar och saltar direkt i munnen på en när man får vatten i mun. Det var så fint där....lite mkt folk bara.

Vid 15 gick båten hem och vi var på hotellet strax efter halv4, då var vi alla hungriga så det blev till att mumsa i hotellets restaurang!

Givetvis ett dopp i poolen innan vi runt 17 kilade upp till rummen och duschade!

Ikväll har vi varit en promenix på "stan" allihop tillsammans, eftersom det är sista kvällen för Marcus o kompany här. Som pricker över i:et på denna dagen tog Magnus ikväll en fotmassage och jag & Lisa tog 20 minuter i fisk-spat. Det var det sjukaste jag någonsin har gjort....stoppa ner fötterna bland en salig massa fiskar som biter på en fötter. Fiskarna tycker det är mat att äta död hud och förhårdnader. Lite udda om jag får säga det själv. Men mjuka är fötterna nu och jag är väldigt stolt över mig själv att jag grejade det med min fotbfobi!

Nu är klockan nästan 23 här och tröttheten är på topp. Så jag säger godnatt!!!

Dag 2 i Thailand.

Idag har det varit en väldigt lat men skön dag här nere. En god frukost följdes av att bara gotta sig vid poolen fram till 15.30, eller ja, vid poolen är väl fel. Snarare sagt i poolen! Där träffade vi även idag på Lisa, Marcus och deras lilla Maja (vi träffade dem redan igår när vi kom hit!) Så vi var ut o käkade tillsammans med dem ikväll och gick på en marknad. Lite fynd har vi allt gjort =)
Sen blev det en tuktuk tillbaka till hotellet för att ni ta det lite piano. Värmen här nere tar på en, man blir trött som tusan om kvällarna.

Imorn är det äventyr på gång...då ska vi åka speedboat till nå ö och snorkla! Ska bli häftigt! Detta tillsammans med Lisa, Marcus och Maja, trevligt hoppas jag att det blir!

Men så här lugn har den här dagen varit! Var väldans skönt att bara slappna av hela dagen och komma in i semestermode! Vi är fortfarande helnöjda här....vi har absolut ingenting att klaga på!!