Underbara helg!

Vilken härlig helg vi haft :) Jag tror nog vi är lika nöjda hela familjen <3
    Vi började fredagen med att jag kilade från jobbet vid 13.30. Det var föräldrafika på lokalen hos Melvins dagmamma mellan 14 - 16. Melvin blev så glad då vi kom och kramade oss båda innan han rusade mot grinden och skulle hem. Haha var ju inte lätt för honom att förstå att vi skulle fika tillsammans. Lite fikamys ute i solen blev det. Melvin var intresserad av o få  lite vätska i sig och i övrigt så sprang han runt o lekte istället! Hemåt vid 15 och lite bus.....sen var det full fart för mig & Magnus att göra oss iordning inför kvällen. Den skulle ju tillbringas på Kött, Kök & Bar tillsammans med Madde och en massa fina vänner. Det var födelsedagsmiddag för bästa Madde och alldeles utan barn!! Så fantastiskt härligt. Så Melvin han hade glädjen att få vara med farfar.
Underbart god mat käka vi och inte ett pip hörde vi hemifrån så vi antog att allt var hur lugnt som helst. Vi kom hem vid 23 tiden. Det hade vi lovat Pelle. Med oss hem hade vi Madde, det var också bestämt att hon skulle åka med hem här o sova hos oss =)

En god natts sömn fram till Melvin väckte oss! Full fart i 35:an sen och frukosten dukades fram. Klockan 10 skulle vi vara ute på vägen då det var dags för vägdag. Det skulle fyllas i gropar i vägen och det gör vi alltid tillsammans alla som bor på vägen. Melvin tyckte det var kul en liten stund att kuta runt med alla andra men sen tog vi med oss vår Madde hem och gungade på tomten istället =) Lite lunch i lillparveln och sen snarkade han gott =) Då for Magnus en sväng till stan medans jag & Madde fixade fika och satte oss ute i solen och njöt i massor. Såååå fantastiskt härligt. Dagen fortsatte i ett alldeles underbart tempo.....det var bus o mys i massor med Melvin. Vi var en sväng över till Anna & Vincent o busa också. Så innan det var middagsdax hade vi hunnit med hur mkt som helst. Middag till Melvin och så småningom i säng med honom gjorde att ESC-kvällen inleddes =) 
    Madde & Jocke kom hit samt Anna med lilla Vincent! En god grillmiddag fixade vi till och den här sommarens första middag ute på altanen! Såå fantastiskt härligt. När klockan närmade sig 21 så förflyttade vi oss in till soffan och satt o tittade på ESC. Jag tyckte helt klart att rätt låt vann, hejja Danmark!!!!! Trötta småbarnsföräldrar var vi då programmet var slut så då gick alla hem till sig och vi somnade ganska så omgående.

En ny god natts sömn, även om det var en natt med för få timmar eftersom vi kom i säng först vid 01. O de struntade ju Melvin i. Så visst var man ganska så seg imorse då Melvin vakna. Men en otroligt händelsrik dag har gjort att jag liksom inte hunnit känna efter om jag varit trött. Jag tog inomhuspasset imorse efter frukost och fixade en maskin tvätt o disk o så efter gårdagen medans grabbarna gick ut och sparka boll. När jag var klar gick jag också ut och då hade grabbarna startat gräsklippartraktor fast inte fällt ner klipp-delen. Så Melvin var i paradiset som fick åka traktor med pappa!!!! Då de åkt klart så gunga vi lite och jag föreslog att hela familjen kunde ta o cykla en runda =) Sagt o gjort. Det var första ordentliga turen på nya cykeln, o den blev jäklarns jobbig. Detta för att styret var inte 100% ordentligt spänt så minsta lilla gupp så lossnade det mer o mer. Så jag fick spänna armarna nå sanslöst för att det inte skulle åka neråt eller uppåt. Ja skitjobbigt. Men cyklade på för att komma hem fort. O det kunde ju inte hända nåt farligt mer än att det var jobbigt att cykla så. Var dock väldigt lycklig då vi kom hem. Lite lunch till junior och ut med honom i vagnen för att sova. Då blev det tvättvikning och en massa annat donande och lagom till jag satte mig i soffan så vaknade Melvin. Fullt ös igen. 
   Strax före 14 så knackade det på dörren. Det var Charlie som bor 2 hus bort som kom o ville leka med Melvin. Sagt o gjort grabbarna röjde över hela bottenvåningen innan vi efter ett tag gick ut. Vi gick ut då Pelle & Monica kom på besök.
   Vips i ett nafs så var vi i full fart med att så i våra pallkragar!!!! O grabbarna tog vars en liten vattenkanna och hjälpte till att vattna det nysådda =) En riktigt härlig eftermiddag!!!
16,15 gick jag & Melvin in, Charlie hem till sig och svärföräldrarna åkte hem.  Då lagade jag och Melvin fiskgratäng och så gröna ärtor till det, mumsfillibabba blev det!

Mat, diskfix och lite soffmys. Sen var klockan så mkt att Melvin nog skulle kunna stå o sova...eller ja mkt o mkt klockan var halv7. Men grabben var så trött av allt bus så han orkade knappt dricka välling, han bara böka. Så då sa jag till honom om han ville sova. Då hoppade han ner från min famn och gick raka vägen in till sin säng och ville klättra i den. Lilla killen....! Lite välling tog han i sängen men nääää, den var inte så värst intressant. Så vi sa puss o gonatt och sedan dess har det varit knäpptyst i Melvins rum!

Jag har inte gjort ett jota sedan Melvin somna, bara slappat o soffan! Tog o titta på Let's Dance via Tv4play och nu är det hockey på tvn! Magnus jobbar han. Han åkte iväg vid 16 idag. Han har visserligen kommit hem nu men han sitter ännu och jobbar. Blir iaf hockey resten av kvällen innan John Blund attackerar. Kan tänka mig att tröttheten kommer slå till med buller o bong ganska så snart....men ska försöka orka se hockeyn!

En sammanfattning;
-Helgen har varit underbar!!!!!! hur har din helg varit??

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0