Effektiv o mkt tankar.

Hallå??? Var tar tiden vägen. Veckorna de bara rusar på i hundraåttio just nu. Hoppas att det innebär att det snart blir riktigt varmt o skönt ute =)
Blev en riktigt tråkig dag i torsdags. Magnus hörde av sig strax efter tio på förmiddagen till mig på jobbet att hans morfar dött. Usch o fy, inte skoj alls. Visst att han blivit senil men var en go o glad "gubbe"!!! Sov gott fina Stig, hälsa till min morfar där uppe i himmeln också. <3

Igår fredag så var det en lagom dag på jobbet! Jag slutade jobba redan halv3 och då Magnus varit på jobb i stan passade det perfekt att jag fick åka med honom hem. Så han kom och hämtade mig. Hemåt bilen gick, eller ja först till lokalen och hämta Melvin från dagmamman. Melvin var pigg o glad, hade ätit tre portioner soppa till lunch men dock blev det bara en halv smörgås till Melvin då de var lite sena med det så han satt fortfarande o mumsa då vi hämtade honom vid 15. Nåja lite frukt o russin då vi kom hem så var allt kanon! Full fart o fläkt hela eftermiddagen innan det var middagstajm =) Då trycker barnet i sig två stora portioner mat och trots detta sen 1 flaska välling innan sovdags! haha fattar inte hur mkt det kan få plats i en liten mage på ett barn som är 20 månader. Nåja han sov som en prins efter all den maten inatt! i 13h sov han. Otroligt skönt =)
   Idag har varit effektiva dagen för mig! Hela familjen var med på förmiddagen. Vi åkte direkt efter frukost in till Citygross för matinköp och så var huvudtanken att köpa pallkragar att odla i. De gick på ynka 99:- där så skulle inte ens bli billigare att köpa plankor att snickra själv. Framför allt inte med tanke på att tiden inte finns nu när Magnus jobbar så mkt. Klara på Citygross blev det en supersnabb vända på barnenhus för att köpa sparkskydd till bilen. Sa redan innan vintern att vi borde ha det till Magnus men han tyckte att det var onödigt! Haha han har helt bytt åsikt nu =) Borde köpt ett för länge sedan men det har liksom bara inte blivit av. Men nu så. Vi åkte vidare till lager 157 för att reklamera ett par jeans jag köpte för en månad sedan där det blivit nå konstig dragning i tyget så där var nästan hål efter att jag använt dem i 3h. Bytte dem samt köpte en ny scarves. Tappar ju mina till höger o vänster :( Efter turerna till höger o vänster så begav vi oss hemåt. Hemma vid 11,15 o då var det bara att värma lunch åt Melvin och sen bädda ner honom i vagnen! Sagt o  gjort.
Då Melvin somnat gick Magnus ut på en lång powerwalk. Jag tog tag i kyl. o frysstädning. Så nu är det lätt o hitta det man söker och det som borde kastas är så gjort. Även två maskiner tvätt är fixade!
Vid halv3 kom svärföräldrarna på besök! De hade med sig en rullebör, vattenkana och en fotboll åt Melvin! Nu när det ska planteras en massa så behöver ju han också ha redskap så han kan hjälpa! =) Tack tack för fina sakerna! Då de ändå var här passade jag på att bjuda dem på middag, Mexikansk kycklingpaj blev det! Mumsigt! Melvin stupade strax före 19 efter en alldeles underbart sprudlande dag!! Är en glad kille nu när tänderna kommit fram.

Nu på kvällningen tog jag hand om middagsdisken och vek ihop dagens tvätt av det som var torrt. O som pricken över i;et har jag unnat mig lite hemgjord daimglass =)

Låter ju som att det bara varit frid o fröjd idag. Men mentalt har det varit ganska jobbigt. Idag är det 1 år sedan vår älskade Bamse fick flyga till katthimmeln. Vet ju att han har det bra där och säkert är återförenad med pappa Pajas. Men åhhh vad saknaden är stor efter denna underbara katt. Han hade en sån personlighet, översocial och var alltid där vi var. Älskade lilla kisse, saknar dig så. <3 Många gånger idag har jag tittat på fina fotot på Bamse som står på skänken i vardagsrummet. Det har stått där bredvid hans ljus i 365 dagar. O ännu ska det stå kvar, har inte hjärta att flytta på det. Är här vi är mest ju så här ska han få vara med oss. Han kommer ju alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Gråter än ofta över saknaden.
 
 <3 Bamse <3


Nu ska jag nog ta o krypa in till sängen o slötitta på Bridget Jones på tv. Magnus tittar på hockey....men eftersom vi typ lever sport i det här hemmet då det är Magnus jobb är det så skönt att inte se allt på tv också.

Sov så gott när det är eran tur att sova!!


Tjipp!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Satan vad du hunnit med idag gumman!
Förstår att saknaden efter fina Bamse är stor. Sån go misse!
Tänker på er! ❤

2013-05-04 @ 23:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0