Glömde.

Ja jag lovade ju er bild och omdöme på fikan jag hade med mig till jobbet i fredags. Men mitt pucko glömde att fota mina skapelser! Jag hade bakat, paj på pinne!!! Ett pyssligt men roligt bak som smakade smaskens! Man liksom fick som en klubba som man dippade i vaniljsås =) Jag gjorde blåbärspajer. Jag gillade dem starkt så det kommer jag helt klart göra fler gånger!!!! Vad säger ni som fick smaka dem?

Annars då! Ja senast så skrev jag ju om att det kändes som att tillvaron äntligen höll på att vända för Melvin hos dagmamman. Visst var det så. Nu går allt nästan på som en dans för honom! Det är bara när jag lämnar (händer ju endast en gång i veckan) som han är lite ledsen. Men det verkar gå över lika fort som dörren stängs då jag gått ut! Annars är det en pigg o glad kille som busar o leker för fullt =) Märks att det är mkt nya intryck och att han lär sig mkt nytt....han har någon dröm han vaknar av varje natt just nu. Eller ja, vaknar o vaknar. Men han gråter i sömnen så man får gå in till honom. Men det är ju inget att klaga på! Han har ju äntligen börjat sova bättre på mornarna nu. Då han var sjuk och fram tills nu så har han ju kvicknat till runt 05. En tid som inte är okej i detta hus. Så vi har ju långt ifrån stigit upp. Men nu sover han till 7-7,30 iaf. Kan ju drömma vidare om att han åter ska hitta sina åtta halv nio mornar. Men jag är inte alltför hoppfull ang det.
    Om man ska säga nåt jobbigt så tror jag bestämt att Melvin fått i sig gluten idag. Han har varit tjorvig i magen sedan vi hämta honom hos dagmamman och innan han skulle lägga sig hade han ett 25 minuter långt krampanfall :( Stackars liten. Vet att de fick mat från skolan idag då de var på lokalen. Så ska höra med Melvins dagmamma imorn om hon vet om det var nå tok i Melvins i mat eller om man kan ringa dem. Läkarn vill nämligen ha en rapport om det blir så här.

Imorn blir en lång dag för alla i familjen Klarin.
   Magnus ska lämna bilen klockan 07 på verkstad i stan o sen fara runt som en liten tok på jobb o göra intervjuer hela dagen, hämta bilen igen då den är klar o illa hem o hämta Melle!
   Jag ska upp o få iordning mig & Melle. Se till o få iväg honom till Carola med hjälpav farfars skjuts och sen vidare med mig själv till jobbet. blir en timme tidigare än vanligt för Melle imornbitti. Se hur han kommer orka det.
   O väl på jobbet är det avdelningsplanering och på eftermiddagen ska vi ha föräldrafika! Så det blir en lång och intensiv dag, men förhoppningsvis en väldans lyckad eftermiddag!

Kvällen bjuder på besök! Ja, för strax efter åtta imorn kväll landar bror o hans fru på Arlanda för att vara här o hälsa på oss tills på söndag!!! Ska bli himlarns mysigt! Längtat väldigt mkt. Hihi o inte att glömma....jag har 5 lediga dagar då jag tagit semester på torsdag!

Nu lite slappa i soffan innan John Blund kommer på besök!

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0