Helgen!

Helgen går mot sitt slut. Ja för Melvn är den redan slut för han har gått o lagt sig =)
 
Det har varit en fixar helg i kombination med sovhelg. Haha det har varit pensionärsvarning på mig och Magnus i helgen! I Fredags så somnade vi båda strax efter 22 och igår deckade jag vid halv 10 men då hade Magnus kollat på en film innan han somna!!! Haha stora beslut och funderingar tar hårt på krafterna. 
   Igår så var det en fixarförmiddag. Vi var till Gränby Centrum och köpte nya byxor och sturmpor till Melvin. Dock så insåg jag när vi kom hem och jag testade byxorna på MElvin att de var för korta. Så får bli en tur på stan i veckan o byta till en storlek större. Sen fick Melvin mumsa luch på Gränby innan det blev en tupplur i vagnen! Medans Melvin sov så skrota jag & Magnus runt lite samt tog en liten fika på Svenska Kyrkans café på Gränby. Är så lugnt o skönt där högst upp så då kunde Melvin vila i lite lugnare miljö! Haha men jag bjöd väl på helgens kommentar....köpte en kopp te och skulle ta mig en klunk....men det var såååå varmt och jag brister ut:
-Satan vad varmt.
Hmmm, kan det vara på mer fel ställe att säga så?! Nåja, jag får bjuda på det!!!! 
när Melvin vaknade till sådär lämpligt strax innan 13 fick han inte somna om för klockan 13 hade vi klipptid åt honom! O det gick ju såååå bra =) En jätte duktig tjej klippte honom! Hinner ju liksom inte till vår vanliga frisör med honom nu på vardagarna när det jobbas och är hos dagmamman. Så fick bli en drop in tid igår. Han blev så fin så vår kille!!!! Sen fortsatte äventyret vidare till Ikea, skopunkten och elgiganten. Ja det blev en himlarns massa ärenden uträttade innan vi styrde bilen hem mot jumjum! 
En lugn kväll hemma i soffan blev det innan John Blund ropa!!! Haha gick in o bädda ner mig i sängen för att titta på tv där men jag slokna nog lika fort som jag lade mig ner tror jag. Var iofs jätte trött i veckan så var väl behövligt att somna tidigt även i helgen. 
 
Idag så har jag farit runt som en liten iller! Det har tvättats, diskats, rullats/stekts köttbullar, bytt sängkläder i min o Magnus säng o ja hmm, så blev det ett lite impulsivt besök av Peter, Carro och Emilia! En "duktig" dag som nu avrundats med mysbesök =) Hihi ett besök som bara skulle vara en lite fika men som slutade med både fika o middag. O lite guldstjärna åt mig då både Melvin och Emilia mumsade en massa mat, Hurra!!!!! Barnen är bästa betygsättarna.
Nu är det soffposition för mig, ska väl iofs ta o resa mig o starta diskmaskinen men sen ska jag inte göra mer idag och Magnus sitter där uppe på kontoret för att skriva klart dagens artikel om simning. 

Ny vecka imorn med nya utmaningar! Se vad den veckan kommer att erbjuda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0