Barnakuten och vab.

Ja gårdagen blev inte alls som tänkt.
Jag ändrade mig på förmiddagen, då Melvin fortsatt fick gråtattacker o var helt otröstlig, att ringa till 1177 direkt o fråga dem om Melvins mage. Vi blev då mer eller mindre beordrade att åka in till barnakuten för att undersöka honom ordentligt. En dag senare som tillbringats på ackis vet vi fortfarande inte exakt vad det är med lillskrutts mage. Den kan vara förstoppning och att det bara är vätskan som kommer förbi i tarmarna därav diarèn, ngn allergi eller typ en tarmsjuka som är helt ofarlig o väldigt vanlig på ca 1 åringar. Det sistnämnda kan hålla på allt från 1v till månader. Han fick iaf medicin direkt in i tarmen igår och vi hoppas nu det ska hjälpa. Samt att den hjälper så han magkramper försvinner....för det är det han får när han bli så ledsen. Läkarn förklara det som magkramper i stil med koliksmärta. Så en lång o konstig dag var det igår.
Natten blev ändå hyfsad. En gång vakna Melvin o grät o hade ont annars sov han till 8 imorse!

Idag är jag hemma med Melvin. Kan ju inte lämna stackarn full av magkramper till dagmamman. Dock upplever jag honom som lite bättre i kramperna idag men väldigt trött av allt. Så lutar åt en dag till hemma så är han förhoppningsvis på G på onsdag igen. Men vi får se :)

Nu en kopp te!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0