Energipåfyllning!

Helgen, eller ja från och med i torsdags försvann i hundraåttio!!!!!
I torsdags flydde jag ut ur huset då jag höll på att bli knäpp efter nästan 2v hemma o det enda jag gjort har varit o åkt till sjukhuset med Melvin då o då.
Så i torsdags var jag till frisören och lyckades få till en snabbdejt med Pernilla & Ivan =) Ja finaste vännerna från Umeå var i Uppsala under helgen och hälsa på!
Fredagen var en pestens dag här hemma o jag vet inte hur många gånger jag fick byta på Melvin, suck. När ska eländet ta slut? Nåja, jag överlevde dagen och tänkte fram emot kvällen som innebar middag på Katalin med nuvarande och fd kollegor från jobbet :) Jätte trevlig kväll som slutade med att jag inte var hemma från ca halv2. Men det var det värt!!!!!!

Lördagen blev en fullspäckad dag :) när vi hade ätit frukost blev det en snabb tur till Gränby o hem igen innan Melle skulle sova. Medans Melle sov så plockade jag & Magnus iordning o dona lite inför eftermiddagen då våra fina Umeå-vänner och familjen Sjödin/Westberg kom på middag!!!! En smarrig middag och en massa babbel hela kvällen lång blev det på menyn. Strax före midnatt åka våra fina vänner hem. Då stupade jag i säng o sov som en klubbad säl, iaf tills 06.15 då det var dags för Melvin o knorra o böka lite. Tack o lov fick jag honom till att somna om. Men åhhhhh vad jag längtar efter min lilla grabb som sover som en prins om nätterna utan att vakna av magont.
Jag fick dock sova vidare när Melvin & Magnus steg upp. Så jag klev inte upp från strax innan 10. O då gick Magnus o lade sig för o vila då han kände sig lite förkyld o så.
Många knop förutom middag, blev inte gjorda igår.... Vi åkte o handla mat till veckan och lyxade till söndagen med en liten grillmiddag! Detta för o samla lite ny energi i allt elände! Då behöver man lyxa lite andra dagar än bara fredag o lördag! Så en helg med massor av energipåfyllning =)

Idag är det åter måndag och vabben fortsätter. Imorn är det äntligen dags för läkarbesök och få provsvar för Melvins mage. Ska bli riktigt skönt....oavsett vad så vill vi ju veta vad som är knas så vi kan hjälpa honom. Som pricken över i:et har lillkillen blivit förkyld nu också. Var väl bara det som saknades. Men förhoppningsvis blir det bättre fort eftersom vi är hemma och kan hålla de tempo som är lagom just nu för lilleman, dvs mest hänga i soffan/saccosäcken o se på fåret Shaun! Det har blivit Melles nya favvo när han mest velat ligga o titta på tv. O igår när vi var o handla mat sprang vi på en hel dvd-box med fåret Shaun så den fick Melle i krya på sig-present :)

Nu är det strax dags o börja fixa lite lunch åt mig o junior innan det är sovdags för den yngsta. Hans energi är alldeles slut nu. Lite bus på morgonen o sen blev det en trött kille. Så han har själv lagt sig i saccon o myser <3

Ha en fin dag alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0