Vilken dag.

Ja, men jag säger då de. Jag är helt färdig efter den här dagen. 2 av 4 ordinarie var på plats av personalen på avdelningen idag....vi fick en vikarie. Men hej kom o hjälp mig :S Får vem som helst anmäla sig i vikariepoolen eller?
Vikarien vi hade idag försökte beordra mig om vart jag borde befinna mig ute på gården då vi var ute på morgonen. Vi var som bekant lite kort om folk på grund av sjukdomar, och 2/5 avdelningar var inne på planering och då får man ju se efter vart flest barn vill vara och inte bosätta sig med 2-3 barn på ett ställe. Våran vikarie stod och gungade barn i storgungan o ska helt plötsligt lämna dem för att gå in o dricka lite. Okej, då säger hon åt mig att jag SKA ställa mig där. Nej, det fungerar tyvärr inte sa jag, jag är på väg till stora klätterställningen för att hålla koll där. Då blir jag mot kommenterad med kommentaren att det fanns ju så många andra pedagoger ute på gården. Ja käre tid, vem vet bäst av henne och mig om vart personalen behöver befinna sig ute på gården. Jaja, strunt samma bara o bita ihop det är ju två extra händer. Men efter lunch kom det som fick mig att bli galen; då får jag frågan/påståendet:
- Du är väl barnskötare? -Nej, jag är förskollärare. Tog examen -09 sa jag.
Jaha ja, ja den nya utbildningen är ju inte lika bra som den förr i tiden. (vår vikarie påpeka väldigt noga på morgonen att hon hade förskollärarexamen från -70 talet.) Så där står hon i barngrupp sedan och argumenterar emot min utbildning att den inte var lika bra som hennes. GAHHHH.
Jag är jäkligt stolt över den utbildning jag gått och det jobb jag har. O jag tycker att utbildningen varit bra....såklart har jag ibland tyckt att vissa kurser varit lite sisådär men så tror jag det är jämt.
Jaja, dagen tog efter många om och men slut och det som gjorde att dagen fick ett strålande avslut var att min älskade make ringde o fråga om jag ville bli hämtat på jobbet!!! Ja gärna sa jag, o då var även vår lilla solstråle med i bilen! Magnus hade hunnit jobba klart för dagen så han hämtade fört junior och sen mig, Loveli <3
   Hem o mumsa lite middag och sen bus o mys med Melle tills han stupa i säng ca 18,45.

Nu ikväll har jag fasen inte gjort många knop! Legat i soffan o vilat/tagit de lugnt o spanat på tv:n! Ska snart ta o göra mig redo för sängen o se till att få en massa sömn inatt! Är trötter efter o jobba med förkylning =) Men det som inte dödar det härdar.

Sov gott mina vänner! Det ska jag, för imorn blir en strålande dag på jobbet - då är vi alla 4 ordinarie pedagoger på plats på avdelningen!

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0