Sista dagen.

Just nu är jag sjukt less på iphone-appen till blogg.se. Den har inte fungerat på flera dagar därav lite mindre bloggande. Jag brukar ju passa på att blogga när jag åker buss till o från jobbet och därmed också ladda upp bilder ifrån eftersom jag mest fotar med mobilen. Nåja, vi får hoppas det löser sig snart så jag kan delge er bilder på alla fina saker jag fick igår plus i torsdags av mina finfina kollegor och barn.
   Igår var ju som sagt sista arbetsdagen på gamla jobbet. Det var en känslosam dag inombords och jag tror inte att jag riktigt till 100% förstått att jag inte ska dit nå mera. Nåja, jag tänker hålla kontakten med dem ändå.
Blev alldeles rörd när alla barn och pedagoger på min och grannavdelningen (där jag jobbade innan min föräldraledighet) samlades för o önska mig lycka till. Jag fick en ask med lyxigt handgjord choklad och en jätte fin receptbok med bara en massa kakor i =) Hurra, oj vad jag ska baka!!!! Ett gäng fina teckningar av barnen och ett alldeles underbart brev av ett barn som gick rakt in i mitt hjärta. Ohhh jag blir alldeles varm när jag tänker på det.   
   Det kom även 2 barn till förskolan igår (som egentligen var lediga) Med en bukett blommor och choklad. Det var barnen själva som valt. Sötnosar. Inte behöver man ge mig en massa saker, även om jag såklart blev super glad, för mig räcker en massa kramar. Fick av förskolan en underbart fin och stor temugg och en påse te som heter "humle". Blev aldrig nå provsmak igår kväll då jag var för trött för att ens orka göra te. Men ska göra mig en kopp nu och testa!!
 Det var ett rejält kramkalas innan jag åkte hem igår. Kommer sakna många barn och kollegor. <3 

Idag har det varit dop på schemat!!! Lilla miniman i huset bredvid hade sin dag idag :) Förut en förskräckligt kall kyrka så var allt så mysigt så, Vincent skötte sig exemplariskt i kyrkan och det var mumsigt dopfika efteråt! O bekymret i kyrkan var som så att det var för torrt där inne så de behövde få in lite fukt, för annars skulle inventarierna ta stryk =( O de vill man ju inte men kallt var det och ont i nacken har jag ikväll av o suttit i den kyrkan utan något i nacken. Får hoppas det är bättre imorn. Har haft en värmande scarves på mig sedan vi kom hem.
   Medans jag och Magnus var på dop fick Melvin vara hos farmor & farfar. Dopet började nämligen klockan 13 så det var verkligen mitt i hans sovvila. Så han hade det lite bättre där hemma så han fick sova ordentligt och sen busa med dem! O jag vet, att farmor & farfar tyckte det var toppen o då ha Melvin där!!!!
   Nu ikväll har jag och älsklingen ätit en god grillad middag och nu snabbspolar/tittar Magnus på dagen första hockeyfinalmatch som han spelat in....medans jag plocka fram datorn o bloggar lite! Imorn blir det en prommis på förmiddagen och sen har jag o junior inga speciella planer medans Magnus ska iväg på jobb mitt på dagen.

Men nu, soffmys!

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0