Nu är man igång.

Ja men hurra!!! Nu äntligen är man på plats på nya jobbet. (ja inte precis i skrivande stund) men jobbade första dagen idag. Men först en rapport om en knäpp dröm jag hade imorse....
    Vaknade 06.30 och var alldeles säker på att jag hade försovit mig. Klockan var ställd på 07. Men det knäppa var att jag alldeles innan jag vakna drömde att jag försov mig. Så jag kasta mig på bussen och åkte mot stan, men då åkte jag till frisören istället för nya jobbet. Helknas. O som pricken över i:et ringde jag nya jobbet och sa att jag var sen för att Melvin hade blivit sjuk så jag var o hämta honom hos dagmamman. Snacka om att man kan snurra ihop ALLT i drömmarnas värld. Jag vakna både innan klockan och var i tid på jobbet!!! =)

Dagen då! Ja den har varit bara bra :) Det har varit mkt nya intryck, 14 nya barn att lära sig namnen på och mycket nya tankar som snurrar!! Men det har känts väldigt bra och med några dagar till i bagaget så kommer det bli kanoners. Ser fram emot att komma in i mat o sovrutinerna ordentligt och samtidigt observera barnen för att hitta deras intresse och nyfikenhet och utifrån det planera massor av skojig pedagogisk tid med barnen för deras utveckling. =) Imorn är det både avdelningsplanering och lärarmöte så då kommer jag förhoppningsvis bli lite klokare.

Men nu är jag som seg kola i huvudet så detta får räcka för idag! Nu ska jag göra en kopp te och bara vara parkerad i soffan till det är sovtajm!!

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0