Näst sista dagen!

Ja idag var det näst sista dagen på jobbet. Men jag förstod det nog inte riktigt från på eftermiddagen då en mamma och hennes dotter kom med en bukett blommor till mig och flickan så himla gärna ville att mamman skulle få fotografera mig o flickan tillsammans! Såklart vi skulle fotas om hon ville det =) Åhhh vad mysig!!! Tack snälla snälla ni för fina blommor och stora kramar <3 Blommorna står nu på köksbordet här hemma....vackra tulpaner i fantastisk vårfärg. Ska ta ett foto på dem då de slagit ut lite så ni ska få se den vackra färgen som jag tycker mig se trots att de inte är utslagna. Men tänk så mkt det värmer ens hjärta, så varma o goa kramar, gör att man faktiskt förstår att man är omtyckt av barn o föräldrar samt att de tycker om det jobb man gör. Åhhh jag älskar mitt yrke. Kommer helt klart bli en tuff dag imorn med att säga hejdå till barn, föräldrar och kollegor. Ganska så bra att jag slutar redan 13,20, då kan jag kramas för fullt med barnen för att sen skrota runt lite o kramas med kollegorna innan jag åker hem o hämtar lillkillen!

Idag var det både jag & Magnus som hämta Melvin. Magnus hade möte i stan som slutade ungefär samtidigt som jag sluta så han kom o hämtade mig =) Skööönt! När vi kom till dagmamman precis före halv fem så var det bara Melvin kvar, men han var så nöjd. Han höll på o leka i lekrummet där och dissade mig totalt. Men Magnus däremot fick en stor kram och han sprang till honom. Jaha ja, tack för den :P Hem o fixa middag, korv stroganoff o ris blev det. O vår lillkille som knappt ätit middag på två veckor. Det har varit några skedar hit o dit proppade idag i sig 3,5 portion med middag och sen en hel vällingflaska. Vet inte när detta hände senast....Vi kan nog backa till typ nyår då han åt både en monster middag OCH välling!!! Nåja, i gengäld hoppas vi på en alldeles underbar natt med god sömn.

Sitter just nu och tittar på "Sofias änglar" o dricker te! En alldeles lagomt ansträngande kväll. Klockan ringde ju 05,15 imorse så är ju inte alldeles pigg inte. Tidig morgon imorn med, fast då är klockan ställd på 05,45. Inte alls några tider som jag gillar. O knasigt nog är det sista dagen med långpendlig. Sen kan jag pendlar utan att behöva känns stress på till och från jobbet, slippa springa för glatta livet mellan bussarna i stan. Ja jösses....jobbigt imorn men åhhh vad jag kommer njuta av många praktiska ting.

Hörs imorn mina vänner <3

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0