Härliga helgen!

Ja men så var det åter ny vecka och redan är tisdagskvällen här!

Lördagen som jag skrev om i senaste inlägget blev inte alls som jag trodde. Blev ingen lamm-titt utan familjen packade in sig i bilen och åkte till Thun's på en shoppingtur! Vi hittade verkligen det vi sökte efter så det blev en riktigt lyckad tur för oss dit!! Träffade finns fd kollegan Lotta där också =)
    Kvällen tillbringades tillsammans med grannarna i 33an! Jocke, Madde o lilla Jonathan! Lite grillade hamburgare till middag, sällskapsspel och många goa skratt gjorde att vi hade en jätte trevlig kväll! Tackellitack =)

Söndagen blev en riktig utedag!!! Helt fantastiskt väder med sol o knappt någon vind. Magnus gick ut vid kvart i tio då han och Jocke fixade till vägen där vi fick göra som rännor på grund av översvämningen i förra veckan. O samtidigt som Magnus gick ut började jag & Melvin klä på oss för att gå ut vi också! Vi letade fram Melvins trädgårdsspade och så gick vi också o grävde o dona lite!
   Tog en liten prommis på vägen och då kom grannvovvarna ut så Melvin fick hälsa på dem! Sen vet jag fasen egentligen inte vad vi fördrev hela förmiddagen med men ute var vi!!! Efter att Melvin hade sovit och ätit lunch så tog vi bilen och åkte istället idag till Magnus släktingar för att titta på lammen o fåren som inte blev av på lördagen! O får att sätta en lite guldpunkt på helgen så avslutade vi med att grilla lite =) Jag hade tagit fram en fläskfilé för att göra fläskfilégryta till middag. Men istället landa den på grillen, mums så gott de blev!

Igår var det vanlig måndag! Det var jobb och dagmamma på schemat och likaså idag. Dock fick farmor o farfar komma o vara med Melvin en stund idag då jag och Magnus gick om varandra i jobben. Magnus ringde mig då han åkte hemifrån och jag var på väg hem att Melvin inte alls var glad här hemma.....o jag hann inte mer än komma innanför dörren o gå på toa så bröt helvetet loss. Vilka magkramper killen fick. I cirka 35 minuter kämpade han mot magsmärtorna :( Svärmor sa direkt att det påminde så om när Melvins kusin hade ont och sedan fick diagnos glutenallergi. Ja stackars Lilleman. Återigen har något blivit knas under dagen på lokalen. Tycker de kan vara hemma hos Melvins dagmamma för hon har verkligen stenkoll där mår Melvin toppen!!!

Nu blir det snart en kopp te o soffmys som får avsluta dagen! Tänker inte göra ett jota mer idag.
 
Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0