Bihålsinflammation.

Bingo! Ja då var man där igen.den årliga bihålainflammationen. Men tycker det är så knas....var ju dunder förkyld i början av förra veckan. Sen blev det bättre o bättre o jag mådde riktigt bra i helgen!!!! Så bra att det blev en långprommis i söndagsförmiddag =) Sen jobbade jag ju igår. Kände lite mitt på dagen att det spännde över höger kind. Men ignorerade det o jobbade på! Dagen gick och igårkväll hade jag ganska ont i höger bihåla. Tog en ipren och gick o lade mog.
Dock var det en böknatt för Melle. Det är utveckling på honom i 180 just nu plus tänder på G så väldigt mkt drömmar. Klockan 02 grät han så av någon dröm att jag fick gå till honom, o DÅ. Jävlar vad ont jag hade. Klart det värsta jag varit med om i bihåleväg. Hade jätte svårt att somna om på grund av det. Tillslut somna jag. Melvin vakna igen 05,15 o drömde, återigen upp till honom o de bara dunka i ansiktet. Suck. Nåja, gick o lade mig igen o sov till klockan ringde. Men den här gången då jag reste mig var det en konstig känsla. Ngt var knas....o jodå. Då började det rinna blod ur höger näsborre. O det bara fortsatte. En blod-snor blandning utan dess like :( O ont hade jag. Så bestämde mig för att ringa husläkarmott kl 8 då de öppna. Sagt o gjort, fick en tid 11.15. Just de, åkte ändå till jobbet. Är ju envis!
Kila ifrån jobbet o åkte till läkarn. Domen; Bihålsinflammation version värre. -Ja men tack då! En hästkur antibiotika med 2 tabletter 3 gånger om dagen i tio dagar och en receptbelagd nässpray som jag ska ta i 4v. Hoppsan, inte konstigt att jag har så ont. Började med medicinen på studs så har hunnit med en hel dagsdos innan det blir sänggång ikväll. Hoppas på lite mindre ont imorn!!

Har gått bra på jobbet ändå idag. Hade inte så lång dag i barngruppen idag så höll ut och har sen planerat och haft förskollärarmöte!
Nu inväntar jag att klockan ska bli ca 21 så jag kan ta min penicillin o efter de blir det sömn. Är trött trött.

Nedan lite vidriga bilder. Men så här vakna jag idag =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0