Vilken start....

...av veckan!!! Den kan ju inte beskrivas på annat sätt än; fantastisk!!!!

Igår hade jag och Melvin en mysig morgon, vi dammsög och fixade en maskin tvätt innan vi strax innan 11 fick trevligt besök av Melvins kompis Maximilian och hans mamma Jessica :) Grabbarna busade loss och vi mamma snacka strunt!!! Jag & Melvin hade lovat att bjuda på lunch....vi bjöd på pasta med kyckling/bacon sås till! Smaskigt var det =) Efter lunch och lite mer bus så var det två små väldigt trött grabbar som båda behövde sova så då brumma Jessica & Maximilian hem och Melvin decka direkt!!! Tack för mysbesöket...nästa gång kommer vi o besöker er! 
   Dagen fortsatte i högt tempo! Jag lagade 15 burkar mat åt Melvin! Alltid skönt att ha klart i frysen och bara ta fram om man ska iväg eller om jag och Magnus äter någon middag som Melvin inte ska ha. Så nu finns det ett tag framöver...eller nja...en vecka tio dagar iaf! Mellan varven av matagning så var det massor av Melvin-mamma bus och massor av gåträning var det på schemat igår tyckte Melvin! Hela 10 steg kom han upp i igår.... :o)
Halv 7 var det en väldans trött liten grabb här hemma så då mumsade han sin välling och somnade på två röda!!!! 
   Jag röjde upp allt i köket och ställde in Melvins mat i frysen och gjorde snyggt här innan Magnus kom hem vid halv8. Dock hade han inte riktit jobbat klart då så han for upp på kontoret direkt och var inte klar från strax innan 21. Då blev det mys i soffan och se på "Ensam mamma söker" innan sängen ropade! Jag var lika slut som Melvin igår kväll.

Dagen idag började lite udda. Melvin vaknade inte från halv9 och var då jätte grinig. Vi fattade ingenting här hemma....han klättra rundor på mig när han kommit in i vår säng och lyckades få tag i barnvakten på mitt nattduksbord o lyckades så klart nocka mig med den under ögat...välkommen blåtira! Jag känner mig så snygg :P Upp o hoppa och satte Melvin i hans barnstol för att ge honom gröt för jag tänkte att han var hungrig eftersom jag slog på Magnus redan vid halv3 att Melvin var vaken. Men nu till det knasiga....Magnus hade då gått upp till Melvin lagt honom ner i sängen o gett honom nappen sen själv gått på toa. O när han kom tillbaka till Melvin så sov han och vakna fasen inte från halv9. Så var ju inte konstigt att lillkillen var grinig när han vakna han var ju såklart vrålhungrig som inte hade ätit sedan vällingen halv7 igår kväll. Nåja lite gröt i magen rådde bot på detta grinig humör och snart var det vår sprudlande glada kille igen! Dock fortfarande en mamma med blåtira!
   Efter frukost begav vi oss till Öppna förskolan i Oxsätra. Jösses vad mycket mammor och barn....!!!! Melvin hade super kul! Han lekte massor där och var på kanon humör! Framåt halv12 fick han lunch när det ändå var fikatajm och sen packade vi ihop oss och gick till affären. Melvin sov innnan vi ens hade kommit fram till affären som är max 5 min därifrån. In o handla och sen tog jag en dryg 5km promenix hem!!! Melvin ligger kvar ute och sover i vagnen...hihi det är jobbigt och vara iväg o leka med så många barn!!!! Jag satte mig ner och tar det piano några minuter då jag tror att han vaknar när som helst =) 

En alldeles underbar start på veckan och det är bara tisdag o drygt klockan 14 än så länge =)

Kram på er alla fina därute!!!

Förresten.....
NI som inte har nåt bättre för er än o leta efter saker att kritisera ang hur/vad jag/vi gör/inte gör i min mammaroll (Magnus - papparoll) till Melvin, dra åt helvete. Det finns vissa som inte gjort annat sedan Melvin föddes. Jag är skitless på er och bryr mig inte om o ändra ett skit av det ni säger om ni inte redan har märkt det. Melvin mår toppen och är en pigg o glad framåt 1:åring. Så tänk efter hur era egna liv ter sig och gör nåt åt det istället....för gör man inte annat än o kritisera någon annan så mår man oftast inte bra själv. PUNKT.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra rutet!! Avgå alla!

2012-09-11 @ 14:00:59
Postat av: Madde

Helt rätt! Ni är fantastiska föräldrar!
Lugna och kärleksfulla och Melvin har det så himla bra!
Alla barn är olika och kräver olika "bruksanvisning" och ni har hittat den bästa för ert barn.
Söt är han också :)

2012-09-11 @ 14:04:56
Postat av: Anonym

Vad är det du/ni blir kritiserad för?

2012-09-12 @ 21:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0