Storvreta!

Idag var det den största utmaningen på länge för min kropp!!! Jag och Melvin hade på agendan att åka till Storvreta för att mysa med Erika och hennes två grabbar =) Allt gick toppen, så nu känner jag mig redo för de flesta äventyr!!! Hejja kroppen. 
   Jag sov som en kratta inatt....mådde ganska dåligt i typ två timmar mitt i natten men till slut så somnade jag igen och hoppades på att få sova gott till 8.30 då jag hade ställt klockan. Men shi fick jag. Melvin tyckte 07.00 var en lagom tid idag. Jag höll inte med honom då och håller fortfarande inte med honom. Men vi tog o masade oss upp och mumsa frukost och sen begav vi oss iväg med bussen som gick strax före 9. Vi kunde ju lika bra bege oss iväg på vårt äventyr när vi ändå var vakna! Så först vår lantbuss in till stan och sen byte till en stadsbuss för lika lång resa till sen var vi framme!! En dag full av bus blev det i Storvreta....tack så mycket för en kulig dag Erika o grabbsen. det gör vi snart om =) Hehe men då ska vi se till att Melvi inte tycker det är lämpligt att välta ut hela mellanmålsskålen :P 
 15,10 tog jag och Melvin bussen in mot Uppsala igen. Och jag var lite nervös att jag skulle missa min buss hem och få vänta en halvtimme till istan....men det gick så bra! Dock blev jag riktigt arg och ledsen på lantbussen hem. Var en kärring som hade ställt en sån där dramaten-västa mitt på barnvagnsplatsen. Och hon vägrade flytta på den då jag kom på med Melvin. Så jag fick börja med att ställa Melvin mitt i gången på bussen....busschauffören verkar inte se att jag får problem utan börjar köra. Så jag får snabbt kasta mig och och får tag i Melvins ben o sen vagnen (jo vagnen var bromsad, men chauffören gjorde nå rivstart) stackarn blev ju både rädd och fick antagligen lite ont i benet/foten. Då ropa jag till chauffören och han stannade bums och ropa ut i högtalaren att väskans ägare skulle ta bort väskan. Då är det är kärring i 45 års åldern som försöker knuffa omkull Melvin i vagnen igen för att hon blev beordrad att ta bort sin väska. Tack o lov höll jag hårt i vagnen nu, både med en arm och hade ställt en fot där med så nu hände inget. Så efter många om och men och en jäkligt sur medpassagerare så kunde jag och Melvin sitta ner och åka hem. Men fy så arg och ledsen jag var. Var nog en hel del rädsla också för vad som kunde hänt med lillskrutt. Är så sjukt less på lantbussen nu....det är fan nåt varje gång man ska till eller från stan. Utom imorse då, då gick allt super bra!!! 
   Tur att hela dagen innan varit bra!!! 


Melvin var helt slut efter dagens äventyr ikväll så han var heldeckan 18,40 ikväll =) Inte ett pip sa han! Han åt sin välling, lade sig till rätta och sen sov han! Så nu blir det fredagsmys kväll med älsklingen! Ska se om vi kanske tar o donar lite med foton åt/på Melvin.

Ha en fin fredagskväll mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0