Stadstur

Idag så hade jag nå vision om att jag ch Melvin skulle hinna in till stan med 9,22 bussen (utan att ställa väckarklockan!) tänkte liksom att han sov som en kung hela kvällen o natten men inte vakna han tidigt för de :) Vi vakna till båda två då sopbilen kom imorse så då hämtade jag in Melvin till mug o tänkte att vi kan ju morna oss. Magnus var redan iväg på jobb. Men icke blev det nå morna, vi somna lika fort igen o sov till 9,25! Så det blev en lugn morgon och vi tog istället 11,22 bussen till stan ich börja stadsturen men lunch. Dock ville Melvin nte alls äta utan skrek o slog med händerna så fort skeden närma sig. Så det var bara o ge upp o han somna istället. Perfekt då jag skulle in på både handelsbanken och swedbank. Om 2 dagar kan jag använda mitt nya konto och kort på swedbank och nu är det adjö till mupp-swedbank. Känns fantastiskt!!!!
   Var in på kappahl och bytte två pyjamasar som var helt konstiga. Den ena hade krympt typ 3 cm jämfört med den andra i tvätten så den passa ju inte längre. Men så det var 2-pack så tog jag med båda och fick så trevlig hjälp så! Hon tog o reklamera de som blivit knas och jag fick nya med mig hem :) Efter detta hade Melvin vaknat igen och vi begav oss till en mataffär för att handla det allra nödvändigaste för att avsluta med att köpa nytt busskort på stationen innan bussen gick hemåt! En dag som med facit i hand blev bra trots att vi sov lite längre än planerat.
 
På bussen hem ringde Pelle och undrade vart jag & Mevin var. Han skulle komma o lämna ett par gummistövlar åt Melvin. Så han väntade på oss vid bussen och hjälpte oss av....för det var det fan ingen annan som gjorde idag. Sen blev det farfar-Melvin bus i 1,5h! Melvin passade även på att släppa i möbler och traska på själv för att visa sina nya färdigheter, duktiga lillkillen. 
 
Ikväll tog jag o Melvin en dusch! Magnus var för trött för att orka bada och jag skulle ändå duscha så då fick det bli en dusch/badning för Melvin. Gick ju bra det också! Nu sover lillskrutt, magnus ser på hockey och jag, ja jag ve inte riktigt vad jag ska göra. Får väl se :) 
   Imorn äre BVC besök på agendan!!!! Ska bli spännande att se hur lång Melvin är nu, jag gissar på 83 cm och ca 13 kg! 
 
Tjing tjong!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0