Mysig dag.

Ja dagen idag var ju tänkt som så att vi skulle på öppna förskolan och sen hem till Jenny & Elsa på lunch efter det.  Men så blev det inte alls då Jenny blev sjuk. När jag sen såg på ädret igårkväll att det skulle vara regn o blåst större delen av dagen idag så kände jag inte alls för att gå en dryg mil fram o tillbaka till öppna förskolan, utan bestämde mig för att jag och Melvin skulle ta en hemmadag. Är ju nästan två veckor sedan i hade en helt oplanerad hemmadag. Så kunde ju vara skönt :)
   Dagen började utmärkt med att vi sov till tjugo i nio. Verkligen super skönt....men trots detta så var jag trött imorse. En mysig frukost. Det gråa vädret med tända ljus och varm o go gröt till både mig och Melvin fick starta dagen! Sen blev det lek i Melvins rum nästan hela förmiddagen fram till lunch. Lite spagetti o köttfärssås i magen och sen somna både jag och Melvin gott. Efter nästan 1,5h vila så var vi två mycket piggare filurer, så fram med dammsugaren för att iaf börja med att dammsuga bottenvåningen. Mitt i dammsugningen så kom farfar Pelle på besök. Så han lekte med Melvin medans jag blev klar med städande och sen undra han om vi ville åka med hem till dem och äta middag där (Magnus är iväg med jobbet). Så vi gjorde det! Farmor Monica undrade vad jag o lillM ville ha till middag och jag föreslog korv stroganoff eftersom Magnus gillar inte det men jag älskar det. Så det fick vi :) Melvins mumsa farmors mat med god aptit och likaså jag, tack tack för god mat!! Kändes lite lyxigt att bara kunna sitta i kökssoffan o spana i nya jotexkatalogen medans maten lagades och Melvin blev sysselsatt av farfar...eller var det kanske Melvin som sysselsatte farfar?! Mat i magen och sen fick Melvin måla med fingerfärg :) Två konstverk blev det som farmor o farfar fick! Sen gick farfar o Melvin ut i trädgården o titta på dammen o fiskarna o ropa på kossorna i hagen utanför. O då kom de såklart....så då tog de en tur till kohagen o gav dem lute äpple! Under tiden satt jag o Monica. Avnjöt vars en kopp te där inne :)
   När klockan var ca 18,15 så skjutsade Pelle hem mig o Melvin....då var lillskrutt så trött. Så blöjbyte o på med pyjamas med efterföljande välling så tog det väl max 5 minuter innan han sov. En mysig eftermiddag hos svärföräldrarna...tack för mat och lite "ledig"tid!!!!
 
Här hemma ikväll är det alldeles tyst förutom tv:n. Jag har tagit mig en dusch och nyss ätit min kvällshårdmacka :) bara min goda kopp te som ska ner i magen! 
En mysig dag går mot sitt slut. Jag och Melvin hann med och ha en mysig förmddag bara han och jag och sen en mysig eftermiddag hos svärföräldrarna....!!! Men nu ska jag gosa ner mg under en filt i soffan och invänta hollywoodfruarna på tv:n om ca 10 minuter :)
 
Sov gott alla, för det ska jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0