Melvins premiärbak :)

Gårdagen var bannemej inte den bästa dagen i mitt liv :) Jag var klantig mer eller mindre hela dagen och Melvin ville nte äta ordentligt, lite gröt o yoghurt vad var vi fick i honom. Tack o lov tog lillskrutt kvällsvällingen så han somnade gott...dock vakna han vid midnatt o var hungrig igenom men somnade snabbt om och sov sen hela natten. Så blev en bättre natt än jag väntat mig med tanke på det dåliga ätandet. Jag då.....ja jag gick in i saker hela dagen och var allmänt flummig. Men pricken över i:et kom igår då jag skulle plocka av middagsbordet, jag tappade hela kastrullen med potatismos i golvet. Det blev typ mos överallt. Tom i mitt hår. SUCK. Det var bara o torka upp det värsta för att sanera köket då Melvin somnat. Men söta lillskrutt verkade förstå att mamma blev alldeles matt på sig själv...så han kom till mig och ställde sig brevid och gav mig en puss. Underbara lilla unge!!!! Så när Melvin somnat strax innan 19 så var det fram med mopp o skruhink och sen in med mig själv i duschen, vid halv 9 var ordningen återställd :)
 
Dagen idag började bra :) Melvin åt bra och jag lät bli att tappa nå mat på golvet :) Vi möblerade om lite i Melvins rum.....detta då jag är sjukt less på att lillskrutt ställer sig upp i sängen och tänder taklampan. Men nu når han inte lampknappen längre!!!!
   Efter lunchvilan så bakade vi idag! Det blev mandelskorpor. Melvin satt så glad o nöjd i sin matstol som assistent :) Jag höll skålen o vispa på hans bors så han fick se och samtidigt mumsade han på ett äpple :) När jag sen skulle rulla ut degen så fick Melvin också lite vetemjöl att leka med...han hade hur kul som helst och roade sig där hela tiden!!!! Sötnosen :) Sen har dagen rullat på som vanligt med alla vardagssysslor som middag och sen bus innan Melvin ska i säng osv.
   Just nu är det sisådär sociala familjen här hemma. Magnus sitter o jobbar på inför ett viktigt möte imorn, melvin sover som en stock och jag bloggar i väntan på "Ensam mamma söker" :)
 
Imorn äre tisdag och jag måste en tur till banken! Tar väl det direkt när Melvin vaknat :) Så får vi se vad resten av dagen bjuder på! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0