Fredagskväll.

Ja så är fredagskvällen här :) Magnus sitter just nu och ser på hockey och det kan han väl få göra i sisådär tio minuter till innan postkodmiljonären startar! Det är bannemej skojsigare än o se på Malmö - Mora i hockeyallsvenskan. Lillskrutt....ja han sover som en tok i sin säng sedan en halvtimme tillbaka!!!

Idag då! Ja idag har det fasen varit en rysligt kall höstdag. Termometern visade visserligen 8 grader varmt men de i kombination med regn och blåst gjorde att det var riktigt ruggigt. Jag fick faktiskt ta o köpa mig en mössa på stan idag för att det var så kallt :( Vad gjorde jag då på stan? Jo klockan 10 skulle jag vara hos bästa frisören Wirvla för att klippa luggen. Bengt var så snäll och möte upp strax innan och underhöll Melvin medans jag fick luggen fixad =) Strålande snällt gjort. Sen bagav vi oss in till Landing i St:Per gallerian och tog en god o mysig fika medans regnet öste ner ute. Melvin roade typ det mesta på fiket med sitt sprudlande humör och sina bus han höll på med! Satt inne i värmen och myste i en timme...då fick Melvin lunch innan vi lämnade Landings. Toabesök för mig och sen blöjbyte på Melvin och bädda ner honom i vagnen och vips så sov han som en tok! Duktiga grabben. Jag och Bengt tog då en liten minitur på stan in på Stadium för att jag behövde köpa nå tunna vantar åt Melvin som han kan ha när vi går på långpromenad och när han ligger ute o sover nu när det faktiskt blivit höstkallt i luften. Sagt och gjort! 
   Sen så fortsatte vår turné vidare till skatteverket för att hämta ut mitt nya id-kort! Lika charmig som vanlig ser man ut på de där förbaskade korten! Men ännu var inte dagen turné slut :) Jag lyckades dra med mig Bengt till Lager 157 också. Jag ville ha ett par höstvantar. Men precis som på alla aldra ställen så är det såna tumma "magiska"vantar eller så är det vintervantar. Jag vill liksom ha nåt däremellan. Får se om jag lyckas hitta nåt!!! Men en mössa blev det på lager 157 för min del för vid de laget var jag skitless på att frysa om öronen denna ruggiga höstdag. O Bengt köpte en snygg tröja och en halsduk =) plus en grej till men det är en present till någon så det vågar jag inte skriva här, hihi! 

Efter besöket på Lager 157 så traska vi tillbaka till city och Bengt åkte hem! Jag & Melvin gick då till ICa o handla det som behövdes innan även vi tog bussen hem. O tro det eller ej men idag gick det alldeles strålande att åka buss både till och från stan :) Så en alldeles positiv och glad dag!! 

Imorn ska vi åka på lite familjeäventyr! Fick ikväll veta av Bengt att det är öppet hus på Arlanda så det ska vi åka på =) Magnus älskar ju flgplan och Melvin har tyckt det varit spännande att titta när vi åkt till Arlanda o kikat på plan som kommer in för landning! Så det ska vi göra imorn, ska bli mysigt =) En fika med grannarna i gula huset är också inplanerad imorn. Så en ny dag med trevliga planer på schemat!!!! Men Nu, te och postkodmiljonären och en gosig filt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0