Boll i toaletten.

Ja men idag fick jag mig allt ett riktigt gott skratt då jag steg upp! I vanlig ordning så stiger ju Melvin upp först i det här huset, han verkar trivas med att få skrota runt själv o röja o veta att mamma & pappa är i sovrummet o mornar sig. Hörde att han var precis lite överallt på bottenvåningen och även i badrummet men tänkte inte så mkt mer på det. 
  Men så kom iaf stunden då det var dags att vakna till liv och stiga upp även för mig. Sagt och gjort och som jag tror de allra flesta känner igen så behöver de flesta gå på toa då man stiger upp. Så jag gick in i badrummet och lyfter upp toalettlocket....då brister jag i skratt!!! Där i toaletten låg en boll! Melvin har liksom kommit på det där med att lägga i saker i allt. Man hittar än den ena och än det andra i papperskorgen i badrummet och även i blöjhinken och nu alltså även i toaletten! Jag kunde ju inte annat än o skratta för det är ju lite gulligt även om bollen nu är i papperskorgen! Lilla sötskrutten :)

Kvällen igår blev iaf precis så trevlig som jag tänkt mig!! Vi var 6 stycken mammor, från föräldragruppen från BVC som gick ut och åt tillsammans på Koh pangjang och efter det tog en cider/öl på terassen efter!! Var mycket trevligt, allt förutom vädret som övergick från lite höstrusk till regn o kallt. Sen har det där jäkla regnet hållt i sig. Det har spöregnat typ hela natten....det är en sjö på gräsmattan på baksidan av huset här hemma. Inte det minsta skojsigt. Så idag blir det allt en inomhus dag. Tänker inte gå ut! Ska nog ta o baka lite nya mandelskorpor istället....nästan slut ju. O de går ju inte för sig...vad ska man då mumsa till sitt te på kvällarna.
   Dock sover Melvin just nu...inne faktiskt. Var inte alls sugen på att gå ut o vagga honom i skitvädret. Så får bli lite slöa i soffan tills han vaknar. Dumt att börja baka när han sover. Så det får stå på dagens agenda när han vaknat...baka och busa!!!
   Magnus då....ja han har en jäklarns massa artiklar o skriva idag plus att han är skvatt galen som ska åka och titta på fotboll i regnet. 

Nu, frukost!!! För det har inte blivit av ännu idag...hela förmiddagen har varit knäpp. Mest sovit hela familjen då Melvin hade en jobbig natt. Jätte orolig var han :( Stackars liten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0