10.41

Ja men idag blev det ju en bra ovanlig start på dagen! Nog för att vi är sovtutor i det här hemmet men ändå. Melvin kvickna till liv runt 8 imorse...så då hämtades han in till mig i vår säng och vi morgonmyste lite. MElvin klättra runt lite i vanlig ordning och man själv kan ligga o dra sig lite extra istället för o studsa ur sängen, passar mig perfekt!!! Så gjorde vi även idag bara de att vi somnade tydligen om....för när jag tittade på klockan så stod den på 10.41. Helt galet ju. Men skönt var det =) En något senare tupplur blev det ju såklart för Melvin idag på dagen....han somnade vid halv2. Så han får väl sova ett tag till o sen får jag väl väcka honom om han sover för länge. Annars blir ju hela kvällen knas istället. 

Igår så insåg vi vid middagstid att vi behövde verkligen åka o handla. Var knappt nåt kvar här hemma i matväg. Men vi insåg också att klockan var alldeles för mkt för att dra med oss Melvin. Så vi gjorde en chansning och ringde till farmor och fråga om hon/dem ville komma o passa Melvin så kunde vi åka o handla i lugn o ro utan honom! Sagt o gjort, både farmor och farfar kom hit. Så vi åka in o handla. När vi var nästan färdighandlade och skulle gå till kassan för att betala så ringde Monica att Melvin var jätte ledsen :( Så vi betalade och åkte hem. Men då vi kom hem så sov han!!!! Dock hade de inte lyckats få i honom någon välling :S Men det blev en helt okej natt ändå....Melvin sov till 03.20 innan han vakna för välling. Jag hade ju räknat med att han typ skulle vakna runt midnatt. Men som sagt det blev en bra natt ändå! 

Idag så har vi bannemej inte gjort mkt vettigt! Bytt sängkläder i våra sängar och tvättat de o annars bara lekt :) Ska se till att Melvin får bada innan dagen e slut, självklart bad med pappa!!! Det är verkligen deras nya mysgrej. Sen ska jag väl ta kriget med Melvin om att få klippa hans naglar....någon snälla som har ett bra tips på hur man får klippa en ettårings naglar utan krig? Melvin har ju typ jämt krigat om detta trots att jag aldrig gjort honom illa när jag klippt. Han avskyr det helt enkelt. Men nog tycker jag det borde finnas något sätt som borde funka? Har du läsare något tips så kan du väl dela med dig!! Tack! 

Nu en titt i frysen för att se vad vi ska svänga ihop till middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0