Sömn =)

Ja så kom då äntligen natten när hela familjen fick sova!
   Har ju varit ganska ont om den varan på nätterna sedan Melvin blev dålig förra helgen. Men så inatt verkar det som om enicillinen börjat verka ordentligt på lilleman. Han somnade kl 19 igår kväll och vi hörde inte honom mer än nån ynka gång under kvällen att han hosta till lite. Jag och Magnus hade pensionärsvarning igår...vi somnade halv 11 resp 11 :P Sen fick vi faktiskt sova till 06 innan Melvin vakna för en vällingpåfyllnad. Är ju inte konstigt att han vaknar för lite välling när han knappt ätit nå lagad mat på en vecka....han har ju liksom inte haft någon speciell matlust. Men vi hade sådan tur att lilleman tyckte att vi behövde sova lite till så inte från 8.30 vakna jag av att han drog i sin speldosa som hänger på hans säng. Han har aldrig brytt sig om den men nu när han varit sjuk så verkar han ha tyckte det varit mysigt att kunna dra upp den själv o ligga o morna sig i sängen innan vi stiger upp =) O det är faktiskt himla mysigt ljud att själv också vakna till. Dagen har fortsatt bra för Melvin. Det har varit ett helt annat go i honom idag än tidigare....så en natt med god sömn till och en sista lugn hemmadag imorn så är vi säkert på G ordentligt sen!
   Jag kommer antagligen inte kunna röra mig imorn :P Jag & Pelle har idag grävt en grop i gräsmattan som är 1m bred och drygt 65cm djup. Detta för att Melvins doppresent från Magnus sida äntligen är på ingång. Han har nämligen fått ett träd....det beställdes i maj och fråga mig inte vad hon som beställt de pysslat med för det har inte kommit från nu. Så vi hoppas på att det dyker upp under morgondagen så vi slipper ha en stor o ful grop mitt i grässmattan bara! Men, haha, jag lär väl ha träningsärk i både armar o rygg!

På onsdag är det då dags för möte med chefen på jobbet =) Ser fram emot att höra vad hon har för tankar om våren! Se om jag tycker som henne eller om jag inte alls håller med...vi får väl se! Annars har jag o lillskrutt en väldigt oplanerad vecka framför oss. Har ju inte vetat när lillskrutt skulle svara på penicillinen så har inte vågat boka så mkt. Ska försöka få till en dejt med Melvins kompis Max o hans fina mamma i veckan men även de är sjuka. Dum årstid den här hösten. Så mycket "sjukor" som går då!

Men nu tänker jag inte sitta här vid datorn o blajja en massa! Jag ska göra mig en kopp te och krypa ner under en filt i soffan o ladda för solsidan om sisådär 11 minuter =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0