Melvins träd!

Ja så lider helgen mot sitt slut. Maten är i magen, sonen sover och jag hoppas att mannen snart har jobbat klart för den här helgen. 
   Hade ju en ledig förmiddag idag innan Magnus vid halv3 skulle iväg på jobb. Dagen startade med att Magnus & Melvin steg upp då Melvin vakna och jag låg kvar i sängen en timme till och halvslumra. Det är så mysigt...även om jag oftast inte somnar om riktigt så ligger jag o halvsover och halvt lyssnar på alla glada skratt o bus som man hör från Melvins rum på morgonen då det busas för fullt. Vid kvart över 9, vintertid, så tog vi och mumsade en härlig familjefrukost med rådjuren som sällskap mitt emot huset. Efter frukost och vi gjort oss iordning så brummade vi en tur till stan, tvättade o tanka bilen och tog en tur på rusta för inköp av lite rengöringsprylar! 

Då vi kom hem igen strax efter 11 så hade Pelle kommit hit. Han strosa runt i trädgården och förberedde för plantering av träd. Ja nu äntligen förstår ni så har Melvins träd kommit hem till oss! Det träd som tagit över ett halvår att få hem....o fråga mig inte hur det kan ta sååååå lång tid. Men nu är det hemma och planterat och det blev super fint, en vitbrokig skogslönn är det som är Melvins! Vi fick även ett träd till...ett som Magnus syster egentligen skulle ha...men det var alldeles för stort för att få in i en personbil så även det fick vi då de kom och lämnade Melvins träd (som är typ 3m högt!) Även det planterade vi idag och även det blev riktigt bra!!! Jag är helnöjd. Ska se om jag kan få til o a en bild på hur det ser ut imorn =) Detta har jag dock inte en aning om vad det är för nåt. Nåt med röda blad på :P 
   Då träden var planterade och Magnus åkt iväg på jobb så kom fina Anna in på lite lekmys med mig & Melvin. Melvin kämpade på tappert med att leka men han har haft en ganska jobbig dag. Det blev väl lite knas att både ändra klockan och ha en hörntand till som håller på att spricka igenom. Får hoppas att lillskrutt får en lättare dag i munnen imorn och inatt ska vi ju inte ändra nå klocka. 

Ikväll blir det soffmys för hela slanten. Ska dricka en stooooor kopp te, var nyss ute med sopor o jäklar vad kallt det var...är säkert närmare minus 8-10 grader.

Imorn äre måndag och då får vi myyyyyyysigt besök på kvällningen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0