Hemifrån

Ja idag när vi vakna så var febern åter på topp hos lilleman och jag fällde en stor suck. Jag håller på att klättra på väggarna här hemma....
   Så jag gjorde en chansning och frågade Pelle om han hade tid att komma o ta hand om Melvin en stund så kunde jag själv åka in till stan och köpa färg till hans möbler. Sagt o gjort...Pelle kom och jag tog bussen till stan. Traska till Uppsala färg och hittade färg som jag behövde samt två miniburkar som jag ska måla dekoren på bordskivan med. Sen en tur in på hemköp för att handla det som saknades här hemma för att kunna göra lasagne til middag ikväll =) Det var verkligen super skönt att komma hemifrån en stund. Älskar såklart min son över allt annat, men att efter i stort sett varit hemma bara i 1,5 vecka så blir man lite knasig. Men visst var det skönt att komma hem till lilla sjuklingen igen efter ett tag på stan. Idag har faktiskt varit värsta dagen hittills för Melvin, gnälligt och hög feber i stort sett hela dagen. Annars har han ju nästan alla dagar varit feberfri någon gång på dagen....men icke idag. Pratade med vårdcentralen på eftermiddagen och har han kvar febern på fredagsmorgon så ska jag ringa så får vi en akuttid direkt, fick vänta ytterligare eftersom han nu inte är så värst påverkad. Visst gnällig och extra mkt för o vara nära när febern är på topp men annars leker han mellan varven o äter som han ska. Stackars lillskrutt som inte blir kry. Men är det någon gullig själ i min omgivning som inte är rädd för Melvins feber så är ni givetvis välkomna o snacka lite strunt på dagarna! För man får inte så vettiga samtal med Melvin :P

Melvin har somnat för natten och jag ska se om han sover gott eller om det är en ny orolig natt (sover oroligt då han har massa feber) Är allt lugnt nu en stund så ska jag ta o gå upp o sätta fart o måla Melvins möbler! Vill så gärna få dem klara...!!!  

Ja dessvärre så har jag väl inte så mkt vettigt att skriva eftersom vi bara är hemma o hänger i sjukstugan!!! Men kram på er alla fina vänner där ute =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0