Fullproppad helg!

Jag hinner inte riktigt med bloggen som jag vill just nu!!! Det är full fart på Melvin hela tiden förutom den cirka timmen han sover efter lunch :)

Helgensom gick var en fullproppad historia! På fredagen vid 14 så påbörjade jag min resa mot Stockholm och Maddes jobb :) Jag var sådär lite lagom orolig över om jag skulle hitta rätt i tunnelbanedjungeln. Men det gjorde jag och det var inte från jag skulle promenera från tunnelbananjagfick ringa o fråga en liten grej!!! Jag lyckades hitta fram :)
Hem till Madde o piffa oss lite innan vi for till en kollega till henne o käka mat o drack vin:) Kvällen fortsatte med "we love the 90's" showen i globen! Tillgång till VIP loge o allt :) showen var väl inge höjdare....dr Bombay var rolig och E-type var bra men i övrigt var det dåligt. Men det spela ingen roll för vi hade en super trevlig och rolig kväll ändå!
Kvällen avslutade vi på Mc'donalds fridhemsplan innan vi tillslut kom hem till Madde :) klockan 03 decka denna småbarnsmorsan på ett ögonblick!

Lördag morgon o trött som en tok! Upp o hoppa, duscha och äta frukost innan det var dags att först åka lite tunnelbana och sen tåget hem till Uppsala. Köpa mellis åt Melvin och stadsbussen till flogsta där Magnus & Melvin hämta upp mig! Bytte kläder i bilen och vips hade jag bytt Stockholm mot dop i Örsundsbro! Ett jätte mysigt dop för lilla Amanda :) Melvin han snacka hela dopet igenom i kyrkan och lekte hela tiden under fikat! Han skötte sig strålande!
Kom hem vid 17, då fixade vi tacos till middag och sen gjorde jag inte många fler knop! Decka vid 22, pensionärsvarning :P
Söndagen inledde vi med att åka till kvantum och storhandla! På eftermiddagen lekte jag o lilleman här nere medans Magnus välte upp o ner på ovanvåningen i form av storstäd :)
Kvällen tillbringades en liten stund med Anna & Tomas! Innan det igen blev en tidig kväll för mig :)
En superbra helg på alla sätt o vis!

Igår var det måndag o ny vecka! Jag & Melvin storstädade här nere...ja Melvin gjorde sitt bästa genom att skjuta på dammsugaren och sätta sig på moppen. Det tog verkligen hela dagen, tvättade också....så klockan 22,20 igår kväll vek jag sista tvätten o gick o lade mig. Var dock grymt besviken på en sk vän igår så jag kunde inte somna o sen sov jag super dåligt hela natten. Så idag har jag & Melvin lekt hemma och vi tog o sov middag tillsammans efter lunch :)
Ikväll har jag äntligen blivit klar med målandet av Melvin lilla möblemang! Ska ta en bild imorn när det är riktigt torrt så ska ni få se....nu finns iaf inte ett spår av den skrikiga julröda färgen!!!

Oj, detta blev långt! Men nu ska jag sluta för nu ska jag ha en knäckemacka och en kopp te innan sängen ropar om ett tag!

Tjipp!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0