Envägskommunikation = Energitjuvar.

Ja som jag skrev igår så lyckades jag inte riktigt få ihop det jag hade i huvudet i ord svart - på - vitt.
   Har ju varit hemma nu i två veckor i sjukstugan jumjum. Det har varit hur drygt som helst och förra veckan kände man sig verkligen liten själv när man inte kunde göra mer för Melvin än det man gjorde, men att han trots allt ändå hade ont och var så himla ledsen. Tack o lov verkar sjukorna lämnat oss alla nu! Min mun mår åter bra , Melvin är en liten piggelin igen med undantag för lite snuva kvar och även Magnus är på benen igen. Skööönt, nu har vi haft vår dos av höstsjukor här hemma. Nu klarar vi oss fram tills  det att jag börjar jobba igen och Melvin börjar hos dagmamman, för då är jag helt övertygad om att vi kommer få hem ett gäng bacilusker.
 
Jag tycker en grej är super tråkig som jag funderat mkt på och det är envägskommunikation i vänskapsrelationer. Har saknat min bästaste vän väldigt mkt under ett litet tag nu då vi inte riktigt hördes av som vi brukar....jag blev ledsen över en grej, men vi har pratat om det och allt är strålande igen :) 
   Men det är ju inte där grejen är....vi hör ju av oss båda två på ett eller annat sätt...haha stup i kvarten för den delen :P Så kan det ju vara när båda är förläldralediga och har vars en liten kotte som är födda med 3 veckors mellanrum. 
Men så har jag insett nu när jag varit hemma mycket och inte mått nå vidare först jag själv och sen att man kände sig ganska så oduglig som förälder när man inte kunde hjälpa sitt barn så mkt som man ville... att i några av mina vänskapsrelationer så är det bara jag som hör av mig, tar intiativ till att ses osv. Så även om det kanske kommer kosta mig mkt så tänker jag inte vara den som jämt hör av mig nu utan även se om den andra parten hör av sig om jag inte gör det. Gör de inte det så är det ju mer som en energitjuv än en riktig vän. Så får helt enkelt se vad som händer.....Men en sak är säker. Och det är att jag har inte den ergin att lägga på folk som inte bryr sig tillbaka!!!! Då tar jag den energin till mina nära och riktiga vänner samt familj istället =)

Appropå energi!! Så ska den tanken fyllas på riktigt rejält om cirkus 5,5v!!! Då åker jag och mina grabbar till Thailand i 15 dagar. Vi ska bara få vara vår fina familj och njuta tillsammans utan jobb och utan hemma-måsten, det ska bli helt underbart!!! Julen börjar sakta också falla på plats, vilket känns skönt då jag tycker det är jobbigt när alla bara drar o sliter i en för att man inte har ett bra svar att ge någon. Imorn får vi se om mit möte med chefen kommer att ge eller ta energi, det beror väl på med vad hon har för idéer tills i januari när det är dags att börja jobba igen....jag har förhoppningar på lite olika alternativ och hoppas att hon också har tänkt på något av dem! Så håll tummarna imorn alla glada, klockan 14! 

Ikväll har jag äntligen fått tummarna loss o målat Melvins möblemang i den färg som det ska vara. En blank historia som inte alls luktade gott. Men det ser ut att bli riktigt riktigt bra!!! Nu ska den få torka och härda i ca 2 dygn, sen ska jag måla en dekoration på bordet innan alltsammans är klart!!! Hehe har tagit ett bra tag o få dem klara...ren o skär lathet. Melvin somna som en klubbad säl ikväll efter att ha traskat runt runt runt här på bottenvåningen precis heeeeela dagen, nu finns det inget annat som duger än o gå gå gå. Tro de efter att han knappt orkat krypa medans han var dålig. Det har bara varit famnen som dugit nästan. Underbart att se vår lillskrutt så himla pigg o glad igen och nyfiken på allt =) Det enda som inte är på topp är Skuttan som är väldigt gnällig ikväll....vet inte vad det är med henne. Tror hon försöker få lite mer uppmärksamhet än hon får. Så hon ska ta o få det...Magnus är upptagen med att titta på tråkfotbollen. Så jag får ta o sluta skriva och gosa lite med henne! 

Kramellikram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0