3h på närakuten.

Som om det inte vore nog med sjuk Melvin nu så blev det pannkaka allt ihop. Han har ju varit dålig nu i en vecka och jag hoppades ju att han var på bättringsvägen. Men shi fick både jag & Magnus. För inatt braka det loss rejält. Vi har sovit typ 3h i streck inatt o annars har vi försökt hjälpa Melvin. Han rossla ngt fruktansvärt och bara dregla hela tiden. O lite förkyld på de. Så iförmiddags när vi tillslut fått lite sömn och Melvin hade över 38 graders feber trots alvedon i kroppen ringde jag vårdcentralen igen. Tyvärr hade de inga tider men de ville att vi skulle ta lillskrutt till närakuten. Sagt o gjort....efter tre timmar på närakuten bekräftades åter öroninflammation på vänster öra samt en rejäl halsfluss. Stackars lillskrutt. Inte undra på att han varit ledsen när alvedonen gått ur kroppen på honom, han måste ju ha super ont. Nu fick vi iaf penicillin att ta tre gånger om dagen i tio dagar. Vore väl fan om baciluskerna inte lämnar honom nu.
Lilleman sover i sin säng nu och jag hoppas på en bättre natt än de två som varit här senast. Blir tidig kväll för mig oxå då jag är super trött!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0