Plånboksförlust

Nu är dagarna med kusin/"moster" Hanna över för den här gången =) Ni kanske undrar varför jag säger att hon typ är moster åt Melvin....men det är ju så att Hanna är som en lillasyster mer än som "bara" en kusin o är hon min lillasyster blir hon ju Melvins moster!!!
Vi har haft det kalasbra! Fullt ös i stan och sen bakning i tisdags. Igår hade vi en busdag hemma! Melvin somnade om igår morse o sov till kvart över tio! Så det var inte mkt till förmiddag här hemma. Vi gjorde plättar till lunch...svårt o veta vad Melvin tycker om det. Han äter lite och spottar lite när det gäller plättar/pannkakor. Men jag & Hanna mumsa :) En tupplur för Melvin efter lunch o då passade jag o Hanna på att ta det lugnt i soffan, en stund iaf!
Men då Melvin sovit klart börja det roliga! Då gjordes köket om till en ateljé. Det kladdades och målades hej vilt och det var underbart att se hur fokuserad Melvin var blandat med härliga skratt :) Hanna var lika kladdig hon! När det kladdats klart var det bara o doppa Melvin i badkaret. En helt underbar eftermiddag som följdes av mellis o lek i M's rum!!!!! Var ju inget snack om vem som tokdecka igår kväll o sov som en klubbad liten grabb till 8,15 imorse.

Dagen idag börja i lugnt tempo innan vi bestämde att vi skulle åka o bada efter lunch! Jag börja packa och saknar min plånbok. Jag & Hanna slår våra huvuden ihop och kommer fram till att vi inte sett den sedan hemköp i tisdags. SUCK. Ringer hemköp, men de otrevliga människorna var ju inte till någon hjälp. Ringer även UL för att försäkra mig att den inte tappats på bussen hem istället. Men tyvärr. Var till polisen o anmälde detta....den har ju försvunnit på hemköp i tisdags. O eftersom vi var hemma igår då tänkte jag ju inte på någon plånbok då. Men istället för bad. Blev de o åka till banken för att spärra/beställa nya kort samt kolla så det inte försvunnit pengar. Pengarna var kvar men vilket meck nu med alla kort:( Jävla skit.
Efter middagen idag åkte vi o lämna Hanna på Arlanda och sen har jag inte gjort ett dugg. Suttit i soffan o spanat på tv. Melvin var helt slut o somna i bilen när vi lämna Hanna....så får se när han väljer att vakna imorn.

Sov gott kompisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0