Fattar nada

Fredagskvällen är här! Jag ligger i soffan under en filt med en skål godis och en skvallerblaska brevid mig :) Melvin sover och Magnus är på jobb.
Dagen igår blev en riktigt mysig historia :) På förmiddagen så hjälptes jag & Melvin åt att dammsuga och städa toaletten här nere. Sen var det lunchtajm och vila på agendan! Efter vilan kom Jessica & Max på lekdejt. Kul o se hur grabbarna busar loss! Tack så mycket för igår =) Kvällen tillbringades i soffan framför tvn tills John Blund anföll.
Idag så har det varit en super härlig dag! Så härlig o rolig att Melvin deckade halv 7. Vi träffade även idag Jessica & Max! Men idag tog vi en playdate på bibblan där grabbarna kunde leka! Bus bus i typ 45 minuter innan vi o grabbarna tog oss till ett café/lunchställe för lite mat i alla 4 magar :) Mums filibabba...åt en focaccia med kalkon på. Var hur god som helst! När vi ätit klart var klockan 12,40 och jag började känna mig lite stressad....13,30 skulle jag ju vara på bvc med M. Så vi plocka ihop och lade grabbsen i vagnarna och började promenera! O visst hann jag, hade tom 5 minuter till godo :) Av med Melvins brallor och en spruta i låret sen var det besöket klart. Passade dock på att prata lite om Melvins kinder....vår BVC-sköterska tror fortfarande det kan vara allergi, o framförallt mjölkallergi. Men han blev ju inte bättre på kinderna under de dryga 3 månadrna han åt mjölkfri kost senast så njaaa jag är inte inne på hennes spår....men jag skulle ringa efter att vi varit i Thailand så får vi se vad som händer med hans kinder när vi är i värmen. Fortsättning följer...

Men nu till dagens rubrik. Jag fattar verkligen nada....
Melvin har ju inte ätit lagad mat ordentligt sedan i måndags då han åt middag med pappa sin när jag var på möte. Han hade ätit super bra o varit på sprudlande humör. Sen började han här hemma i tisdags o böka med gröten på morron...men lyckades få i honom det när han samtidigt fick lyssna/titta på babblarna. Sen var tisdagen okej. Men i onsdags vägra han han gröt på morgonen, ville inte äta ordentligt med lunch och ingen middag alls :( Lite yoghurt till mellis o gröt innan sängdags var allt. Igår var det samma visa, lite mellis och välling innan han somna var allt :( Idag var vi på turné i stan och jag köpte då en barnmatsburk till lunch....o han åt bannemej hela :) Dock ingen frukost. Men annars var dagen bra....fram till middag. Lax, potatis o hollandaisesås....han åt tre skedar sen vägra han. Han bara spotta :( Hade dock köpt hem en lika barnmatsburk till som han åt till lunch o den mumsa han även till middag....jag fattar NADA. Varför äter han burkmat idag men inte hemlagad mat som han ALLTID ätit?????? Jag är helt förvirrad. Visst är jag glad över att han får i sig mat men ja, som sagt förvirrande. Bvcsköterskan titta mite i hans mun idag och allt var ju bra! hon såg att det var tänder på G. O det ser ju vi med....men det förklarar ju inte varför han tar burkmat o inte hemlagad mat.....hmmmm. Hoppas iaf på en god natts sömn nu när han fått i sig mat :)

Jag ska ligga här på soffan o lata mig heeeela kvällen :) Ha en skön kväll alla!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0