Rensat ogräs o planterat!

Idag känner jag mig fantastiskt duktig!!! Från att dagens planer gick i kras så blev det en väldigt flitig dag här hemma!!!

Magnus blev glad över att jag "stannade" hemma. För då kunde vi få upp pool-linern. Magnus och Snickar-Magnus hade härom dagen vikt ut den på botten av poolen och sen täckte de över poolen med en gigantisk presenning. Så idag när solen värmt på lite så var det ju som en bastu nere i poolen, vilket innebär att linern blivit varm och den gick att få på plats! Sagt och gjort. Sen började vi fylla på de 2 - 3 cm vatten som behövs för att släta ut bottenvecken på linern. Kallt som f*n var vattnet, men jag fick hoppa upp (skönt för mig!) för att Monica skulle fara iväg (hon passade Melvin så vi fick dona med poolen i lugn o ro). Men Magnus fortsatte ligga o plaska där på bottnen. Efter en stund sa han att det var skönt i vattnet, men det tror jag inte på.....tror snarare sagt att det var han som tappa känseln. När vi fått i de där fjuttiga centimetrarna med vatten så tog vi beslutet att ringa en snubbe som Magnus fått nummret till av en släkting som kunde hjälpa oss med vatten. Gick fint de med och han skulle komma närmare kvällningen. Så då blev det en pool-paus.

Jag och Melvin busa och gjorde iordning för middagen medans Magnus jobbade på på kontoret! Sen hann vi dessvärre inte mer än sätta oss vid middagsbordet så kom vatten-killen. Så den middag jag sett fram emot hela dagen med mys och grillat blev en middag med mig själv...eller ja Melvin satt o sällskapa med mig då han hade hunnit äta innan oss men ingen Magnus till sällskap. Tråk tråk.
Men tio kubik vatten fick vi i poolen iaf och nu är den stabil som få och allt ser kanon ut, 1/3 av poolen är nu fylld med vatten :) Nu ikväll kom snickar-Magnus för att hjälpa att montera fast lampan ordentligt så just nu står den stackaren i vadarbrallor i den 6:gradiga vattnet. Ja just de, Tack snälla Ronnie för att du och Tim kom och låna ut dessa byxor =) Tim är ju världens charmtroll, vet dock ej vad jag gjort, men han tyckte absolut att det var jag som skulle hoppa ner i poolen och inte någon av killarna!! Sötis!!

Sedan Melvin somnade strax innan halv7 så har jag varit ute hela kvällen jag också. Jag har rensat bort allt ogräs i vår stenrösrabatt!!! Fick ju en rabarberknöl vi plantera där i fjol av Magnus farmor och oj så bra den trivs där! Funderar på att plocka de första rabarberna imorn o göra en paj...någon som är sugen på o komma o äta den med  mig?! Men åter till rabatten, så ikväll har jag som sagt rensat allt ogräs och planterat tre knölar till!!! Så nu ska vi få rabarber upp över öronen!!! Men det blev väldigt fint i rabatten, känns skönt att kunna vara delaktig och göra sådant som jag kan i trädgården. O detta tillsammans med Magnus på kvällarna :) En elektronisk barnvakt är bra påhitt när barnet ligger o sover inne och man själv vill ut o pyssla!!!
Hoppas på fint väder imorn med så jag kan plantera mina lavendelplantor jag köpt :)


Nu lite kvällsfika efter trädgårdarbetet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0