Pooldeck!

Ja oj vad det händer grejer där ute!
Våra snickare, Marcus & Magnus är ju helt klart de bästa man kan ha! De kom klockan 07 imorse och håller på där ute för fullt än. Ja givetvis har det varit lunch och middagspaus annars hade ju stackarna ramlat ihop men de är så himlarns duktiga! De har hunnit göra hela stommen och just nu sätter de upp staketstolparna!!! Och vid middagen satt de o sa att de skulle hålla på tills det blev mörkt. Vet inte om det var ett skämt eller om de tänker göra det. De är i vilket fall som helst hur grymma som helst =) Vi ska iaf se till att avnjuta årets första rabarberpaj innan de åker hem. Har närmligen idag skördat mina första rabarber i våran alldeles egna trädgård =) Hur mysigt som helst!! O som jag längtat efter rabarberpaj....så längtar sååå till kvällsfikat!

Jag då! Ja jag har ju inte direkt snickrat så mkt idag :P Jag har stått för all mat  o dryck till grabbarna. Har känt mig som en riktig hemmafru idag som tar hand om barn och servar karlarna med mat. Har dock gjort lite nytta förutom matfix...har skruvat ihop vår nya grill då den andra har blivit en smula misskött, så mkt att den nästan har rostat håll i bottnen. Men den nya får inte komma ut och grillas på från ett sånt där överdrag eller vad man kallar det är inköpt så denna inte också blir förstörd. För att montera ihop grillar är nåt av det värsta jag vet. Huvudvärken har också varit på besök här idag och är ännu. Har haft ont i huvudet sedan efter lunch och den vill inte ge med sig. Har tagit både ipren och alvedon. Så nu är hoppet till lite godis, loka och rabarberpaj. Sen hoppas jag huvudvärken är bortblåst. Annars får det bli en ny ipren och nanna. Hoppas just nu att lilleman fortsätter sova...hihi för grabbarna är och snickrar precis utanför hans fönster.



Just de, ringde ju Epoq idag angående vår lådfront till soplådan i köket som krascha igår. O det var iga problem....det gick självklart på garantin och de lade in en ny beställning på en ny front på en gång. Dock kunde de ta någon vecka innan den kommer då deras lager tydligen är i Tjeckien. Men huvudsaken att det är en ny beställd och att man slapp behöva bråka för att få en ny =)

Hoppas ni alla har en alldeles fantastisk fredagskväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0