Nattarbete i trädgården

Ja idag är jag både trött och känner mig lite smått mörbultad faktiskt :) Jag och Melvin hade en super trevlig dag igår inne i stan hos Carro! Lite shopping och allmänt sällskapande. Blev tom så att vi hann chilla lite hemma hos Carro också för Magnus hörde av sig o sa att han skulle in till stan så då tyckte jag att han kunde hämta oss! O de gjorde han :) När vi kom hem så mumsa vi middag och natta Melvin innan vi gick ut i trädgården. Jag tänkte väl att jag är ute en stund och sen skulle sova för jag var tröttis men icke. Vi var så flitiga. Vi skruva fast stolphattarna på staketstolparna kring poolen, fick dit hamparepet som Magnus köpte igår innan han hämta oss. Sen skulle vi påbörja att gräva ur gräset mellan alla 22 thujor på framsidan för vi fick lära oss av en trädgårdsarkitekt att man ska inte ha gräs intill för det stjäl så mycket kraft från thujorna. Men det hela slutade med att vi till slut skulle behövt pannlampor. Vi är ju så envisa och vi ville bli klara. Och vi blev det faktiskt....23,15 lade jag sista täckbarken på plats, halvt i blindo. Då var jag så trött att ögonen gick i kors och kallt var det, ynka 3,5 grad så jag hade mössa! Galetatt ha mössa den 29 maj. Men skönt va det :)
Det blev iaf jätte fint alltsammans! Men undra om man kommer kunna röra sig framåt kvällen, 21 säckar á 50 liter blöt täckbark o asa på var tungt!
Idag när Magnus slutat jobba så ska vi dona mer ute! Nu ska markiserna upp, det är ett måste då det blir hur varmt som helst här inne när det är fint väder ute eftersom solen når vårt köksfönster nästan hela dagen. Plus att vi ska göra ett nytt försök att få ihop vårt entrétak!!! Haha vi lyckades inte förra sommaren när jag var gravid och hade sisådär med tålamod, hoppas på bättre lycka ikväll! Så kul det är att hålla på att dona ute, framför allt när jag och Magnus kan göra det tillsammans o få kvalitetstid medans Melvin sover och ändå blir det massor av bra gjort :)

Ska se till att ta lite bilder med o lägga ut! Ska bara få lägg beslag på Magnus dator så löser det sig!!

Dagen idag blir annars lugn för mig o Melvin. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0