Nya grannar?

En ny dag är snart till ända! En dag då jag tycker det har hänt en hel del :)

En skön start på dagen med en Melvin som var på sprudlande humör :) Så medans han satt och lekte på badrumsmattan så tog jag en skön dusch! Sen mumsade vi frukost tillsammans. Vi hann precis bli klara innan strömmen stängdes av. Ja,det hade ju jag lyckats förtränga....att vi skulle ha strömlöst mellan 10 - 13 idag. Men det blev jag ju informerad om ganska så fort kl 10! Men det blev en förmiddag med massor av bus med lillM innan han kvart i elva somnade! Jag hann inte mer än sätta mig vid köksbordet så kom det en stor lastbil utanför fönstret, från Tomelilla. Det var vår pool som anlände hem till oss =) Så nu är det dags för temperaturen att komma upp mot 10-15 grader så den kan monteras.
   När vi till slut åter fick ström så var det full fart och göra lunch åt lillM. Jag tänkte att jag skulle göra ett nytt försök o ha broccoli i lillMs mat. Det gick åt pipsvängen, han vägrade öpnna munnen ens. Tur att jag hade tagit fram annat åt honom från frysen....men inte ens de ville lillskrutt ha. Så han åt bara frukt o lite yoghurt till lunch. Detta medans krokodiltårarna rann när man råkade nudda skreden mot käkarna. Tack o lov gick det bättre på eftermiddagen då han åt banan samt middagen gick ner utan krokodiltårar. Så skönt =)
  Vi har hunnit med att ha besök av Melvins farfar Pelle också! Jag ringde och bad honom komma och titta till Melvin så jag kunde gå ut och packa in det som behövdes av poolgrejerna till förrådet. Kemikalier och filter o lite sånt där smått o gott ska inte stå ute i minusgrader och det är ju det ibland fortfarande på nätterna. Så han kom precis när Melvin hade somnat på eftermiddagen....så då myste vi lite och tog en fika tillsammans! När Melvin vakna så var det farfar o Melvin bus för hela slanten!! O Melvin fick sin påskpresent.....en kanonfin solstol! hihi den användes dock ikväll som tv-fåtölj när det var pingu på tv.

Det galnaste idag har nog ändå varit att det var tre älgar som var på besök på andra sidan vägen. De gick där och mumsade innan de sen parkera sig där och tog en tupplur. Inte från det börja spöregna reste de på sig och traska in i skogen. Snacka om att man bor på landet när det är älgar mitt emot sitt hus. Inte ens Pelle som är uppväxt här ute hade någonsin sätt älgar lägga sig ned sådär.

Ja det var väl det hela idag! En dag som varit fullspäckad =) Sedan Melvin somna strax innan nitton har jag suttit och pärlat. Har ju mitt projekt med en tavla på Agnes. Så den måste vara klar på onsdag. Har idag gjort 1800 av 5400 pärlor så det kommer gå galant att bli klar :) Lägger upp bild här sen på den!

Nu lite bilder från dagen!


Stå och leka med något på soffan är lattjolajbans nu!


Tv-fåtölj i väntan på sommaren!


3 nya grannar?


Melvin har aldrig ríktigt gillat leka i sitt babygym som riktigt liten bebis. Men tog fram det idag i brist på idéer när han var lite uttråkad. Oh jösses så han lekte! Var visst mkt roligare när man kunde sitta upp =)


Kommentarer
Postat av: Barbro Ntandoou

Hej Sara, roligt att läsa om din dag med Melvin och hans pappa som skymtar förbi i raderna ibland. Älgarnas besök var väl spännande!! Ska ni ha en hög pool eller en nergrävd? Det finns ju en pooltillverkare på väg ut till Sövestad har jag sett. Kanske bara i Skåne som man vågar bada utomhus.Nu är det ny dag som jag ska börja med att sova.

2012-03-30 @ 01:47:23
Postat av: Sara!

Barbro! vi ska ha en nergrävd pool :) Jovisst finns det en poolfabrikvid sövestad...vår är från Tomelilla! Verkar vara Skåningar som kan tillverka pooler :) Kul att du läser om min och Melvins vardag!!!!

2012-03-30 @ 11:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0