Supermysig dag!

Inomhusdagen börjar lida mot sitt slut :)
   Har faktiskt varit en jätte härlig dag trots att jag och Melvin bara varit här inne. Vi hade en lång och mysig frukost tillsammans då Melvin mumsa gröt och jag mumsa smörgås o yoghurt! När Melvin ätit klart så satt han i sin stol och lekte samt testa sina röstresurser i diverse glada tillrop medans jag åt klart :)
Sen var det bus i Melvins rum innan det var dags för hans förmiddagslur!
   Medans Melvin sov så förberedde jag lunch åt honom och mig. Skalade potatis och tinade lax! *mums fillibabba* Så det blev toppentajming. När lunchen nästintill var klar så vaknade lillskrutt och vi mumsade mat än en gång tillsammmans! Det är ju så det är med de små liven...iaf för Melvin som sover bra på morgonen och gärna ligger i sängen till runt 09, då är det mycket äta - sova fram till lunchen är avklarad. För han vaknar ju oftast vid 08 men stiga upp är inte vår starka sida!

När Melvin ätit lunch så videochatta vi med brorsan min i 1,5h :) Melvin visade hur duktig han blivit på att sitta, vilka fina toner han kan ta och även hur man gör när man stoppar alla leksaker i munnen!!! Sen var det sovtajm igen och jag passade under tiden på att se till o ändra min tandläkartid jag hade fått till skärtorsdagen och vika lite tvätt!

Till middag var det idag falsk gulashgryta på menyn! Riktigt gott och vi åt det alla tre :) Sen så fick Skuttan nå frispel här hemma och började busa så Magnus reste sig från bordet för att busa lite med henne! O jösses så Melvin skratta när Skuttan hoppade och jagade snöret som Magnus hade i handen. Så vi satte Melvin på golvet där Skuttan och Magnus busa.
   Det var fantastiskt att se....Melvin tog tag i snöret och de var som om Skuttan förstod att hon måste vara försiktig för att Melvin är liten. Hon busade, men hon låg pågolvet och använde bara tassarna o försökte fånga snöret utan klor!! O detta när Melvin höll i snöret :) Det var så gulligt att se på och väldigt bra för Skuttan att se att barn är inte farliga. Hon är ju så rädd för barn annars eftersom ett barn varit väldigt taskigt mot henne.


Magnus sitter med o håller koll så verken katt eller barn skulle göra nåt taskigt på den andra!


Melvin håller snöret o Skuttan busar!


Man blir trött av o busa! Så då var det dags för vila på favvo stället =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0