Premiärer!

Idag har varit en helt fantastisk dag! Till skillnad från igår så sken solen och himmeln var ljusblå idag då vi vaknade! Underbart, man blev mycket gladare på en gång än det där gråa eländet det var igår! Så som jag skrivit tidigare åkte vi iväg på äventyr :)
Vi packade väskor och klädde på oss allt för underställ till vantar! Meckade in allt i bilen och till sist oss själva! Sen bagav vi oss iväg till Volvo för att där möta upp Pernillas mamma Elisabth, pappa Tord och brorsan Kristoffer!! Tankat och klart och vi åkte cirkus 5-6 mil ut på vischan från Umeå till en Skoter-cross bana!

Det var helt fantastiskt där! Snö så långt ögat kunde nå och fantastiskt väder. Väl framme så träffade vi på vänner till Pernillas familj och det skulle bli skotertävling mellan karlarna! Det första vi gjorde var att Pernilla igår kväll hade övertalat mig att jag skulle åka skoter med henne....sagt och gjort! Det var skitkul =) Pernilla körde så lugnt o försiktigt med mig som passagerare! Sen tog pappa Tord över och då blev det mer fart och vi hoppa lite över gupp o backar. Det var verkligen hur kul som helst!!! Hurra för snoskoteråkning. Elisabeth började grilla över elden ganska så snart då vi brummat klart, det eftersom det var lunchtid! Det blev kebabkött och wokgrönsaker i tortillabröd med vitlöksdressing! Toppen gott =) Melvin skrutten fick spagetti o köttfärssås som vi värmde i vattenbad över elden! Lite mys i härliga snön och sedan så somnade Melvin som en liten tok i sin vagn och sov i 2 TIMMAR. Då väckte vi dessutom honom när vi tog upp honom ur vagnen för att sätta honom i bilstolen och åka hem.
Det var en heldag i fint väder!
Jag fick även prova på en ny grej....jag fick åka skrana! En typ av madrass som är typ norrlands motsvarighet till pulka fast lite mer livsfarligt :P Pernilla var klok och åkte på ett håll en snöhög jag valde andra hållet och det fick jag bittert ångra. Jag bara sjönk o sjönk då jag försökte komma upp på toppen igen av högen. Pernilla och Ivan skrattade så de typ låg dubbla där de så bra satt på toppen! O Pernilla den rackarn hon filmade mig...men den filmen håller jag för mig själv =)

En sammanfattning är att det har varit en helt fantastisk dag med trevliga människor och en son som skötte sig helt exemplariskt!

Väl hemma var det duschparad av oss allihop eftersom man bara luktade rök från elden! Melvin somnade strax före halv sju och sen mumsade vi vuxna kräftsoppa med vitlöksbröd.
Som om inte dagen var till ända nu så har Pernilla färgat mitt hår ikväll! Så nu äntligen känner jag mig som en människa igen! Har varit såååååå missnöjd med mitt hår på sistone!

Nu är vi tre utslagna hjältar som befinner oss i soffan och ser på melodifestivalen =)

Lite bilder från dagen!


Laddar med tidningsläsning innan avfärd!


Hjälp på hjälmen!            Jag och Pernilla!           Jag och Tord!



Mys <3                Melvin hade det toppen!


Toan!


Jag och skranan!
Ni ser hur mkt snö det är! Jag har sjunkit ner så jag har snö över knät.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0