Mera mat!

Så var det fredag igen och den kunde faktiskt börjat lite bättre!!
Bamse inledde nämligen denna dag med att kissa i sängen när jag stigit upp :( Lilla knaskatt. Man blir galen för stunden samtidigt som jag inte blir skogstokig eftersom det är som natt o dag mot för ett halvår sedan!

Annars har dagen börjat bra! Jag och Melvin steg upp strax innan halv nio och började dagen med att leka i hans rum :) Han har verkligen börjat gilla att sitta på sin stoooora matta o leka nu när han kan sitta upp o leka! Nu sitter han utan stöd och bara någon ynka gång han tippar lite, duktiga lillskrutt!!
Melvin sover just nu och då har jag passat på att göra mer hemgjord fruktpure. Idag blev det två burkar jordgubb/banan-pure samt två burkar mango/banan/annanas-pure :) Lillskrutt är ju galen i mango! Så har mango också hemma så jag kan göra pure av det också!

Igår var hela familjen till kvantum och handla!! Skönt med mat hemma igen...det eka i kylen innan! Jag bestämde mig även för att inte köpa någon burkmat åt lillM. Nu ska jag bara laga egen mat till honom för nu är han ju så "stor" att han kan i stort sett äta allt :) känns otroligt bra i själen också att laga själv även om jag vet att barnmatsburkarna inte innehåller så mycket tok. OBS! Skriver för säkerhets skull, jag dömer absolut ingen som ger sitt lilla barn burkmat! Bara jag själv som tycker det känns bra att göra så här!!

Nu ska jag ta o göra mig en kopp te! Så får vi se om jag får dricka den i lugn o ro eller om lillM tänker vakna :)

Ha en skön fredag alla!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0