Melvin 7 månader.

Vart har de här 7 månaderna tagit vägen? Jag fattar typ ingenting. Det är ju galet att lillskrutt är 7 månader. Visst när man tänker på allt hanlärt sig och utvecklat så kan man väl lite bättre förstå att han är så "gammal".Men kan inte förstå att det är 7 månader sedanman var höggravid. Nåja, det är iaf helt underbart att vara mamma åt lilla Melvin <3 Vi har börjat Melvins dag med frukost och plaskdax =)

Vi har ju i stort sett alltid haft ett enda bekymmer med Melvin och, det har varit hans sömn dagtid. Typ hans två första veckor somna han på soffan! Sen skulle han bara sova i famnen dagtid. Han fickgöra det ett tag för man trodde ju det skulle försvinna. Men shi fick jag. Så för typ tvåmånader sedan eller vad det kan va...så hade jag min älskade Fian som telefonsupport när jag försökte stå emot Melvins vilja att bara sova i famnen. Vi lyckades då vänja om honom till att sova ute i vagnen!!!! Det fungerar fortfarande alldeles utmärkt=) Men ibland vore det ju bra om han liksom kunde sova i sin säng eller liknande när det är oväder ute. Det lärde han sig också för ett tag sedan...iaf om han fick sova på våran säng och man bara låg brevid honom typ 10 minuter, dvs tills han sov ordentligt. Vad nu då, tänker ni?! Jo idag är jag så glad...för han sover just nu i sin EGNA säng!!! helt otroligt. Det har liksom inte hänt dagtid sedan han var typ 1-2 veckor gammal!!! Det var inte ens en kamp att lägga honom där heller....några smågråt men det är det alltid när hanska försöka säga att -jag är inte trött. Men sen somnade han så sött och har nu sovit i sin säng en halvtimme :) Håll tummarna att det inte bara är en engångsgrej.

Idag var vi hembjudna till en av mammorna i föräldragruppen på fika :) Men jag och lillM hoppade det idag då vi har tid hos Ateljé Nord imorn för fotografering av lillM. Skulle ju vara så typiskt att dra på sig en dunderförkylning eller feber tills imorn om man skulle bege sig ut på bussar och liknande. Så idag är jag en fjant o stannar hemma! ska bli riktigt kul att fota lillM imorn, fick hem ett kanonerbjudande vi inte kunde motstå....studiofotografering plus en förstoring för 299:-, taget sa vi!!!!

Nu ska jag se om jag kan hinna pärla lite innan skrutt vaknar!
   Ha en skön dag alla!


Kommentarer
Postat av: Per jansson

Farfar och Farmors lilla pojke=Hoppas lilla Melvin är glad i morgon.

2012-03-30 @ 22:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0