Livet är inte snällt nu.

Nu får det vara nog med elände.

För drygt 2,5v sedan då min bror fick lämna sjukhuset så trodde man ju att han skulle bli frisk o kry =) Men icke....idag fick vi beskedet att det är massa var i hans ena lunga. Helt sjukt ju....inte nog med att han fick lunginflammation. Efter de o de skicka hem honom så har han fått felantibiotika på något vis så istället för o bli frisk har det blivit sämre infektrionsvärden i kroppen  och det som sagt har blivit var i en av lungorna. SUCK. Jag vill ha en frisk och kry storebror. Vi brukar ju prata massor i telefon och nu orkar han typ prata 2 minuter om man ringer. Men kämpa på nu Marcus....nu jäklar ska de väl få bukt på skiten när de exakt vet vad det är. Älskar dig min bror <3

Mer då, ja lillskrutt. Han pendlade mellan 39,3 och 39,9 i feber igår. Stackarn låg och var helt deckad i soffan och hade enansträngdandning så man vågade liksom inte lämna honom. Efter samtal med bvc så fick han ipren och det hjälpte honom lite....så hansov helt okej inatt även om febern var skyhög när han vaknade halv tre inatt. Men ikväll när vi hade honom så var det bara precis över trettiosju så hoppas att febern lämnat honom för den här gången. Bvc sköterskan trodde absolut att det var tänderna som spökar utefter de frågor hon ställde och när jag förklara hur Melvin är/varit de senaste dagarna. Spännande att se hur morgondagen blir =)

Och för det tredje så verkar det som om farmor min bara blir skruttigare o skruttigare. Synen har svikit henne ganska rejält och nu har hon börjat höra i syne och lite andra tokigheter :( Min goa gamla farmor!! Hon har alltid varit en kruttant och hon gör världens bästa köttbullar! Hoppas att hon repar sig =)

Ja som sagt, nu får det vara nog med elände! Nu behövs det positiva händelser omkring en! O tack o lov så har vi en vääääääldigt positiv grej nästa vecka. För i påsk, på självaste skärtorsdagen åker vi ner till Halmstad!!! Ska bli underbart =)

Har iaf gjort lite nytta idag! Fixat ny bankdosa :) Lagat mat åt Melvin,receptet här nedan samt mer av den rotfruktsgryta jag skrev om i förra veckan - fast tog med lite köttfärs i den idag plus att jag gjort päronpuré och jordgubb-äpplepuré!!!

Avlsutar dagens inlägg med ett nytt recept! Gjorde det idag till middag åt lillskrutt =)

SÖTNOSENS SÖTPOTATISGRYTA
Från 6 månader,

½-1 sötpotatis
1 vitlöksklyfta
50 g köttfärs
½ dl vatten (jag tog lite mer)
Persilja

Skala sötpotatisenoch skär den i tärningar.
Ta bort skalet från vitlöksklyftan.

Häll vattnet i en kastrull. Lägg i sötpotatisen, vitlök, persilja och köttfärs. Låt alltihop puttra 5- 10 minuter, tills sötpotatisen är mjuk.

Mixa eller mosa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0