Hur många liv har en dator?


Börjar detta inlägg med en bild som jag personligen tycker är så härlig!

Åter till överskriften....Ja den frågan ställer jag mig just nu. Jag har tappat räkningen på alla liv min dator har haft nu...laddare som slutat fungera, datorn har inte gått o starta samt tangenter som inte funkar som de ska. Ja kort sagt har min dator haft många åkommor. Men den senaste har ju varit värst....nu kunde jag ju inte ens starta datorn. Det bara blinkade vitt/rött i laddningslampan trots att jag hade laddningskabeln i datorn. Arg och less var jag på det och var helt inställd på att jag skulle behöva köpa en ny dator även om mitt bankkonto absolut inte vill det. Men shi fick jag....Vår underbara granne Tomas är en smart IT-utbildad person, och av en slump runt halv ett inatt kom vi in på att jag sa att min dator är död. Då sa bara Tomas att det är säkert batteriet som gjort sitt, ta ur batteriet och testa starta datorn med laddninskabeln i. Sagt och gjort och min dator fungerar utmärkt =) Den blev lite mer som en stationär dator eftersom om jag drar ur kabeln nu så dör datorn men det får jag leva med! Den funkar!!!! TACK Tomas!!!!

Helgen då. Den har varit super! I fredags hade vi en väldigt lugn och skön familjekväll :) Dock somnade jag super tidigt för jag var så himlarns trött men så är det ibland!
   Gårdagen var en blandning av städning, tvätt, bakning och träning innan Magnus vid 14 åkte iväg för att jobba!
   Igår kväll kom sedan fina grannarna Anna & Tomas in på middag och massa mys. En alldeles toppen kväll var det =)

Söndag! Ja det är ju idag =) En alldeles underbar dag då Magnus hann med att städa ute förrådet, jag plocka undan all disk från igår. Sen var vi ute hela familjen och stod och klura på vilka träd vi ska gå loss med motorsågen på :)
  Dagen fortsatte med finbesök i form av Madde!!! En nära vän samt en av Melvins faddrar =) Massor av mys och Melvin visade alla sina nya kunskaper som han lärt sig på de tre veckor som gått sedan de träffades! Även för mig och Magnus visade han nya röstresurskunskaper idag. Jösses....han har då verkligen förstått att han har en röst att låta med nu!

Efter detta har dagen blivit lugn! Har endast satt upp en klädhängare till Melvins kläder i hallen. O de blev riktigt bra måste jag säga :) Nu sitter Magnus och tittar på time out och jag bloggar för att jag ät inte så förtjust i det programmet.


Melvins klädhängare =)


     
Melvin igår och idag! Provsmaka gurka igår, sitter toppen bra i sin sacco-säck nu och visar upp sina nya fina kläder han fick av Pernilla förra helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0