Fredagskväll!

Nu är det äntligen fredagskväll....!!!! Melvin sover, Magnus smådonar lite och jag ska passa på att snabblogga lite :)

Jag har ju på inspiration från Pernilla köpt Första och Andra Mosboken! Den första innehåller bilder på de råvaror som används i recepten som i sin tur finns i andra mosboken. Har använt receptboken väldigt mycket då det både står bra information där samt är mycket bra recept! Jag kanske får göra det som en ny grej i bloggen! Att skriva lite bebisrecept/bebismat?! Som inspiration till alla er som som har småknattar? Vad tror ni småbarnsföräldrar om de?! :) Idag ska jag iaf dela med mig av ett recept, på önskan från en läsare, som jag gjorde till Melvin och han älskade det :)

ÄPPELPÄPPLIG ROTFRUKTSGRYTA.
Från 6 månader.

1 liten palsternacka
1 liten morot
1 potatis
½ äpple (jag tog ett helt!)
1-1½ deciliter vatten.
ev persilja som krydda.

Skala alla rotfrukter och skär i tärningar. Skala äpplet och skär det i klyftor.
Häll vattnet i en liten kastrull och häll i rotfrukterna och äpplet. Låt puttra underlock i 5-10 minuter tills de känns mjuka. Späd med mer vatten om vattnet kokar bort.

Mixa eller mosa till önskad konsistens!

Busenkelt att göra och iaf Melvin tyckte det var jätte gott!


Kommentarer
Postat av: Erika

Tack för receptet! Idag kokade jag ihop det till Hilda. Ska bli spännande att se om det går hem. :-)

2012-03-24 @ 22:13:02
URL: http://erikao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0