Grubblar

Har jag varit en dålig vän idag?

Ja just nu sitter jag och grubblar lite över om jag varit för egoistisk i mitt tänkade framför att delta i en babyshower för en fin vän.
Kom i kontakt med denna grej första gången för sisådär 10-11 månader sedan första gången. Jag hade aldrig hört ordet och när jag fick förklarat för mig vad det var så trodde jag att det bara fanns i de rika områdena av Usa. Men ack så fel jag hade :) Babyshower, som jag tolkat de, är som en liten tillställning för den blivande mamman och det ofödda barnet. Vänner till mamman fixar och så överraskar man med presenter till både mamma och barn. Det är här jag känner att det inte är något för mig, att uppvakta ett ofött barn. Jag är måhända tråkig och kantig i mitt tänkande men jag tänkte lika när jag vänta Melvin....det kan hända saker under en förlossning. Jag var inte så super orolig de kritiska 12 första veckorna. Jag var mer orolig för att gå över tiden samt förlossningen då jag tyvärr vet flera mkt otrevliga utgångar vid dessa situationer. Därav har jag svårt att uppvakta ett barn innan det är fött även om jag alltid tror och hoppas allt går bra eftersom läkare idag är så skickliga. Men nu är ju grubblandet där, har jag varit en dålig vän som struntade i mig själv o hur jag känner istället för att glädja min vän och gå på denna tillställning? Ja inte vet jag....hoppas bara vännen förstår varför jag inte deltog och fortsätter vara min vän <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0