Snurrig i kolan.

Jahoppsan sa ett par dagar har gått sedan jag blogga. Tiden bara springer iväg vissa dagar.
 
I tisdags så hade jag & Melvin bjudit in till mammafika här hemma :) Vi bjöd på rabarberscones!! Smaskigt och vädret var ganska så fint så vi kunde vara ute i trädgården och njuta!! Tack alla mammor och barn för en mysig fika! Dagen fortsatte och kvällingen kom då Anna & Tomas kom över o grilla....smaskigt!! För att runda av en heldag så tittade vi på "en gång i Phuket" en helt okej film. Dock är jag inget super fan av David Hellenius och Peter Magnusson, de har liksom förstört för sig själva med sitt kungafamilj trams tillsammans med Christin Meltzer. Nää jag gillar dem inte riktigt men filmen var rolig :) 
 
Onsdagen var en ganska så lugn historia till att börja med!! Inte från vid halv3 blev det nåt vettigt gjort....då kte vi till Gränby och storhandla!! Jag fixade handlingen i lugn o ro på kvantum medans Melvin & Magnus gick på pyjamasjakt åt Melvin :) Detta låter ju knas, men det var riktigt trevligt att gå o storhandla i min egna lilla värld!!  Sen åkte vi hem mumsa middag och Melvin somna som en klubbad säl! 
Kvällen tillbringa jag och Magnus i soffan med en film även den här kvällen. Dock en barnfilm....hihi! Jag tyvker Alvin & gänget filmerna är underbara, så vi var ju tvungna att se trean nu med!! Den var helt okej :) 
 
Idag har det varit en ny dag med full fart :) en lugn morgon där Melvin valde att sova till 9 :) Sen åt vi frukost och gick ut o gunga lite innan vi gjorde oss redo för att åka till stan! Det var idag dags för Melvins 10-månaders kontroll på bvc. Allt gick galant...han gjorde det som förväntades av honom, och han var sina 80 cm lång. Dock vgde han 50g mindre än i måndags trots att han pt lunch 10 min innan vägning, så strax under tolv kilo visade vågen! När vi var klara på bvc var det stan på schemat. Köpa födelsedagspresent, en present till samt lite påfyllning från apoteket till lilleman. Allt hittades och strax efter fyra tog vi bussen hem. 
   Efter middagen idag så var det bus hela familjen innan Melvin skulle lägga sig....han är så duktig nu. Efter att vi tränat lite grann igår så kunde han helt själv ikväll gå med sin gåvägn, hurra!!! Stora killen. När han traskat runt och busat ett tag så var det vällingdax och sen somna han på studs. Efter det har jag tillbringat kvällen nerbäddad i sängen med migrän. Det är tur jag har mirän medicin så jag oftast hinner ta den innan det blir grönjävligt...men idag hann jag inte riktigt så hade det vidrigt i två timmar. Nu är det under kontroll men jag är rejält seg o groggy i skallen av den starka migränmedicinen...så ska ta en knäckemacka o sen sova!! 
 
Natti natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0