Så varm i hjärtat.

Ja men vilken dag detta blev!

Vi kom fram till att vi skulle ha en dag hemma hela familjen! Magnus hade en massa OS-sport han ville se idag och så blev det ju ett sjuhelsikes oväder precis efter lunch som gjorde att jag inte alls hade någon lust att gå utanför dörren. Men så hände det....
   Satt på "fejjan" o läste runt lite hit och dit och läser då att grannarnas hund har sprungit bort. Hon är så otroligt rädd för åskan att hon lyckats få upp en dörr och dragit i ren panik :( Usch usch. O det var bara stackars dottern hemma. Melvin låg och sov precis då så det blev Magnus själv som fick sätta sig i bilen och se om han kunde se voffsingen....efter 1,5h gav Magnus upp och det utan något resultat. Timmarna gick och voffsen hade fortfarande inte kommit hem. Vi åt middag och det var när jag stod och tog hand om middagsdisken som jag kom på idén att ringa Anna o fråga om hennes Himla ville prova spåra. Alla kom fram till att det var värt ett försök.....men då det var många timmar sedan den andra voffsen vid namn Tanja försvunnit och att det regnat efter det också så var det svårt för Himla. Men vi promenerade längs med vår grusväg här ute och jag sa att jag går till huset där borta o frågar om de sett Tanja. Luffsar dit och hade väl inte nå större förhoppningar på nå bra svar....MEN. Då händer det fantastiska....det var en gubbe där, som snällt presentera sig vid namn Bosse Larsson *hihi* som sa att en tjej hade ringt honom tidigare idag för de hade tagit hand om en rädd o blöt hund ute på stora vägen och de trodde det var Bosses hund. Så jag typ hoppa och bad honom ringa upp den här tjejen igen och vilken lycka....det var ju Tanja hon hade tagit hand om. Så en överlycklig matte och lillmatte som var med på promenaden sken upp som solstrålar och man såg hur lättade de blev. Snabbt hem och hämta husse och hela familjen åkte o hämta hem fina Tanja!!!!!!!!
   Underbart att allt löst sig. Och att denna Bosse Larsson befann sig hos en av de andra grannarna precis när jag kom dit. =) Tänk så underbart också att så många här på gatan verkligen hjälpte till att leta efter henne....fantastiskt!! Sånt blir jag så glad i själen av även om det idag inte var mitt djur. Ja så ikväll kommer jag somna med ett leende på läpparna och inse vilka fina medmänniskor jag har runt mig här på vår väg =)

Fick min super fina plånbok på posten idag från underbara Madde!!! Jag älskar den...hur fin som helst!! Är så glad så :) Tack snälla underbaa bonussvägis för den fina plånboken <3 

Som pricken över i:et på detta glada avslut på dagen ska jag göra mig en stor kopp te!! 

PS: Kom ihåg att hjälpa varandra när det behövs, man vet aldrig när man själv kan behöva lite hjälp! DS.

Kommentarer
Postat av: Therese

Tack så otroligt mycket för all hjälp!!

Svar: Det var så lite så Tessan!!! Självklart är det rätta ordet!!! Hoppas Tanja sover tryggt där hemma nu :)
Sara

2012-07-31 @ 21:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0