Coccamatta!

Vad är det för fel på den här sommaren??? Idag har det regnat en hel del men framförallt så känns det som om det är höststorm ute. Jag och Melvin skulle ta en promenad förut till postlådan för att posta ett litet paket. Jag tänkte att äh vi går bara dit o hem igen för det är fasen inte nå skönt ute. Men iaf så var vi duktiga, (framför allt en vilande Melvin i vagnen!) och tog oss en 4km runda trots allt! Vi klarade oss undan regnet men fy så kallt det blåste. Jag hade riktigt ont i öronen när vi kom hem och jag är glad att jag tog på Melvin en tunn mössa så hans små öron var skyddade. Det är ju galet.....ska vi inte få någon sommarvärme alls det här året? Nu har den ju kommit till Skåne....så skicka hit lite här med, tack! 

Annars så har vi en oerhört lugn o mysig dag hemma! Magnus kuckilurar uppe på stt kontor och grejar med sitt egna företag :) Jag och Melvin har bara busat o myst hela dagen! Det enda vettiga hemarbete jag gjort idag var o vika en maskin tvätt i förmiddags. Annars har alla måsten (förutom mat i magen) fått vara idag. Känns kanon!!!! 
   Ska väl ta o laga lite middag om en liten stund! Ska göra pastagratäng med fläskfilé idag, Magnus önskemål! Sen får vi se vad kvällen erbjuder. Gå ut nå mer har jag iaf ingen lust med.

Just de dagens händelse hittills har ju Melvin stått för. I kombination med en väldigt trött pappa Magnus. Magnus hade inte orkat plocka undan riktigt på soffbordet inatt när han hade tittat på film. Så det stod ett glas med Cocca (Cola, på uppländska!) kvar på bordet när vi kom upp idag. Och jag bara bestämde mig för att inte ta bort det då jag inte är en städtant!!! Haha. Men så hittade då Melvin detta fina glas. Tror ni inte att han tar glaset och vänder det upp och ner och häller ut coccan på mattan?! Jodå. Som sagt han borde fasen hetat Dennis istället med hans bus :) Nåja, jag tror nog Magnus lämnade det där glaset där med flit för att ha en bra anledning att få köpa nya mattor till vardagsrummet :P Han är less på de vi har. 
Men det var en otroligt lycklig liten pojke som stod där och lyssnade på ljudet av coccan som plaskade i mattan. O jag kunde inte låta bli o småle utan att han såg mig för han var så söt. Att det var fel det fick Magnus förklara :) Tror inte Magnus kommer glömma plockan undan nå mer på soffbordet!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0