0 - 1 - 0 - 2

Ojoj vilken super trevlig dag vi hade igår =) 
    det var en ganska så sovandes och lugn förmiddag! När Melvin vaknat från sin förmiddagsnap så fick han lunch och då var det frukost tajm för mig, Manus och Madde! När alla var mättna och belåtna så beslöt vi oss för att åka till Thuns! Var ju inte så länge sedan vi var där men Magnus ville gärna dit och se om de hade fått in nå fler pikétröjor. Tyvärr hittade Magnus inga tröjor men choklad, haha! Nästan samma sak ju :P Jag hittade världens finaste nya temuggar, köpte strumpor åt Melvin och lite annat smått o gott! Madde lyckades fynda ett par riktigt goa mysbyxor o även hon lite smått o gott!!! En riktigt trevlig tur som avslutades med lite käk innan vi for vidare mot Uppsala igen! Dock så kan man inte ju inte riktigt åka förbi godislunden sådär en fredagseftermiddag utan att stanna o handla....hehe Magnus fick snällt stanna kvar i bilen för Melvin sov så jag och Madde skötte godisinköpet :) Tyckte vi klarade det galant! 
   Väl hemma så tog Madde lekkommandot med lilleman! Han fick middag och busa tills det var dags att sova. Magnus jobbade och gjorde iordning grillen medans jag förberedde allt inför kvällen grillmiddag som även Anna & Tomas skulle komma till! Jag lade Melvin vid 18,45 men igår kväll var han lite knölig. Han har ju kommit på att om han reser sig upp och ställer sig vid fotändan av sin säng så når han lyseknappen till sin taklampa....SUCK. haha så det är väl nyhetens behag att han kommit på det som gör att han ställer sig där o tänder och är super lycklig. Men tillslut så somnade lillskrutt och vi vuxna kunde avnjuta en fantastisk middag. Magnus & Tomas åt upp en hel gris, typ, i form av ribs. Jag, Anna & Madde njöt av helt fantastiskt god asiatisk fisk i foliepaket. Det var verkligen gott...o smakade verkligen thailändskt. Det ska definitivt göras fler gånger. T.o.m Magnus gillade såsen som blivit trots att han inte stoppar fisk i sin mun. Det tar jag som ett gott betyg =) När vi mumsat klart den fatastiska middagen så fick karlarna åter gå ut till grillen o grilla på vars en banan! Det var banana split tajm :) Jösses så gott. Vi det här laget, när efterrätten också var i magen, så kändes det som att jag skulle spricka. Så allt det där godiset som vi köpte på godislunden tidigare under dagen.....det blev inte ens framplockat!! 

Men ännu var kvällen inte slut. Vi introducerade igår våra fina vänner i spelet Ticket to ride!! Kul kul :) Dock var Magnus en lite ofin värd och vann!! Inte från strax innan halv1 inatt traskade Anna & Tomas hem till sig och jag röjde då i köket lite snabbt innan vi alla i detta hus också kröp till kojs! 
   Till 04.10 fick vi sova innan Melvin tyckte det var vällingdax. välling till lillskrutt som efter det har sovit frukansvärt dåligt. Han har verkligen varit super ledsen. O så slumrade han till lite men vaknade och var hysteriskt ledsen. Jag & Magnus fattade ingenting.....vid 9 gick jag och Melvin upp så han fick sin frukostgröt. O då såg jag det, båda hans framtänder i underkäken är nu framme!!! Jag kände den ena igårkväll men nu är alltså båda framme och det är väl säkert det som stört honom på morgontimmarna. Nu sover han så gott sedan en halvtimme tillbaka. Hoppas han sover en timme till så han tar igen lite av nattens förlorade sömn. Men åhh så stor vår lilla kille blev med helt plötsligt två tänder! Det var ju en liten som tittade fram när vi var i Ystad. Men efter två dagar så var den borta igen. Så jag frågade på BVC när vi var där samma vecka om det kan vara så att de "försvinner" igen....det är jätte vanligt tydligen och framför allt om den brevid också är på väg för då blir det svullnaden från den som täcker över den första igen. Så han har ju haft det lite kämpigt lilla Melvin med lite  gnäll och hög feber i förra veckan. Men nu så, från 0 tänder, till 1 tand, till 0 igen och nu 2 =)

Nu ska jag avnjuta en kopp te i en av mina nya muggar i ett alldeles tyst och lugnt hus. Frukosten inväntar jag lite sällskap till. Ha en underbardag mina vänner! Det ska jag ha även om det är lite för lite sömn i bagaget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0