Veckan som försvann....

Jahoppsan sa. Den här veckan skulle ju jag och Magnus ha massor av ledig tid tillsammans på kvällarna och tanken var att vi skulle få till en dejt med Sara och hennes fina familj så vi kunde gratta deras lilla prins som fyllt 1 år. Men som sagt så blir ju saker inte alltid som man tänkt sig. Nu är det fredags kväll och det hela har slutat den här veckan med att jag och Magnus har haft 2 kvällar tillsammans.
   I måndags då Magnus slutat jobba så blev det en tur till ikea som jag tidigare i veckan skrev om. I tisdags hade vi inga planer. allt var frid o fröjd. Jag och Melvin njöt av att lugnet började lägga sig åter här hemma och Melvin började verkligen finna ro igen. Så var det på eftermiddagen vid 16 som telefonen ringde och det var Magnus pappa. Magnus mamma hade då fått det att svartna för ögonen och typ svimmat av/tappat medvetandet och var snurrig på vad det var för dag osv. Så magnus fick fara dit, då hade de larmat ambulans. Men som vanligt hittar inte ambulansen rätt och skyller på att deras GPS inte fungerar KATASTROF. Är ju andra gånger den här vintern som de skyller på det. Ja förra gången gällde det inte Magnus mamma men då var det en annan släkting inom familjen Jansson som var med i en bilolycka och blev medvetslös och då tog det om jag minns rätt runt 45 minuter innan ambulansen hitta rätt. Iallafall så tog Magnus med sig mamma sin i vår bil och mötte upp ambulansen. Väl på ackis konstaterades det att svärmor fått ett blodtrycksfall och tuppat av. Men vad som är galet är att hennes ordinarie läkaren inte ändrat hennes blodtrycksmedicin det minsta trots att hon gått ner runt 40kg. Ja ibland undrar man hur sjukvården fungerar. Veckan fortsatte och det blev onsdag. En dag som skulle vara lugn och skön för mig och Melvin och sen familjemys på kvällen. Men istället blev det jobb för Magnus hela kvällen, klockan var närmare halv10 innan Magnus var ledig. haha och då var jag dödstrött :P
   Igår hade vi äntligen en kväll hemma tillsammans!!!! Och idag har Magnus varit iväg på jobb hela dagen och kommer väl inte hem från efter midnatt någon gång. Men jag har haft en toppen dag! Jag och grann-Anna började dagen med en promenix på 1,5h i förmiddags innan vi sedan fortsatte dagen med en lång och mysig fika här hemma hos oss! Melvin blanda o gav i humöret! Lite trött-slril, hunger-skrik och alldeles underbart humör!

Ikväll har jag och Melvin haft en riktigt myskväll!!! Framm till strax innan 20 då han käka och deckade med nappflaskan i mun! Hihi så det var bara o bära in honom i sängen och han sover så sött så =)

Nu sitter jag o mumsar på lite gott & blandat och har kurat ihop mig under en filt! Har en känsla av att det blir en tidig kväll för mig ikväll. Är riktigt trött. Eller ja, ska ha det obligastoriska kvällsbuset med katterna! Har haft det sedan i tisdagskväll och då har Bamse varit kanonduktig om natten!!! Just de,
HURRA HURRA HURRA för lilla Bamse som fyller 6 år idag =)

  
Bamse 3veckor!                  Bamse 6år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0