Ny vecka nya tag!

Ja då var det måndag igen om nu jäklar är hårdhandskarna på gentemot mitt sockerintag. Jag har blivit så fruktansvärt lat den här vintern eftersom det inte gör annat än regnar o stormar. Jag har liksom ingen lust att gå ut då plus att det funnits kakor o godis hemma hela tiden och det är så lätt att ta en kaka eller nåt när man inte riktigt hinner äta som man bör när Melvin inte alls låter en få i sig det man behöver. Men nu är det slut på allt fusk!!! Jag har nu kastat ut alla kakor som existera i detta hus. Allt åkte i en soppåse och rakt ut i soptunnan! Samt att jag faktiskt var på god väg ut på min obligatoriska promenix idag. Hade klätt på Melvin och mig själv och vi gick ut. Då det började regna.....det var som en mix av vatten o is som regnade och det gjorde ont att få i ansiktet. Tog skydd i en busskur i ca 15 minuter innan jag insåg att det här kommer ju inte sluta på ett tag. Så det var på med regnskyddet på vagenen o traska hemåt. Fyyyy vad långt hem det kändes även om det bara var knappa 10 minuter. Jag som faktiskt hade begett mig ut o allt.....morr.

Efter den här starten på dagen så har jag och Melvin tagit det lugnt här hemma!!! Ikväll hoppas jag att han vill somna i bra tid så jag och Magnus får se på idrottsgalan o mysa! Imorn är det BVC-besök på schemat. klockan 10 ska vi vara där och sen kl 14 ska vi till naprapaten så jag får hjälp med min axel/nacke...längtar så efter de!!! Sen är det nya bravader nästan varje dag den här veckan....bara torsdag som är helt oplanerad! Men det får ni kära läsare läsa om när dagarna närmar sig! Kan ju inte avslöja allt på en o samma dag! Appropå morgondagens BVC besök så gissar jag att Melvin är ca 69cm lång och väger runt 9,5kg :)

Idag blir det experiment i köket!!! Ska laga köttfärsomelett i ugn. Håll tummarna att det är gott =)

Kram på er alla!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0