En allvarlig smitta....

Ja i söndags ådrog jag mig en mycket allvarlig smitta.

Det hela började som en lugn och skön dag hemma i soffan för att se på sista etappen av Tour de ski! Jippi tjohej Marcus Hellner knäckte Northug och tog en finfin andraplats. Gick inte lika bra för Charlotte Kalla som var den bästa svenskan inför den avslutade etappen! Men det var ju en fin start på dagen ur svenska ögon. Och Magnus var stolt över sig själv att han hade hunnit träna för dagen!!! Så blev det då eftermiddag och vid 15 kilade vi över till fina grannarna Anna och Tomas. Det var kaffefika på G =) Dock blev det lite mer än en kaffefika....vi kom hem först vid 21 på kvällen, så det blev fika och middag i just den ordningen. Samt en massa babbel såklart =) Tack för en fantastiskt mysig söndag!!! Lugn o skön men otroligt trevlig. Dock så var det här jag fick den där allvarliga smittan som inte ger med sig. Anna berättade om hennes städryck hon hade fått i lördagskväll och tydligen så fick jag med mig den där städbacillen hem. För igår började jag vända upp och ner på bottenvåningen här hemma. Så nu är allt utom köksskåpen tokstädat här hemma. Dammat, dammsugit, torkat golv, städat toalett och handfat ordentligt, städat kattlådorna grundligt plus att jag till och med har skurat alla dörrar på båda sidor. Detta har jag gjort igår och idag. Haha jag kommer väl ha ont som få i min muppiga axel imorn när jag vaknar! Men det får det vara värt för det är väldigt rent och fint här hemma!!! Tack för smittan Anna, jag hoppas den sitter i imorn också eller att Melvin somnar snart så jag kan göra det där sista rycket och tokstäda köket också!
   Haha man kan ju nästan tro att jag är gravid igen! För när jag var gravid fick jag också ett sånt här tokstädryck. Men det kan jag lova att jag inte är! Har bara fått en städsmitta!!!! =)

Melvin då! Ja vår lilla kille växer så det knakar och i lördags var vi och köpte en ny bilstol åt lillskrutt! Han har liksom blivit så himla lång att vi fick vika in hans fötter lite halvt dubbelvikt så det ser riktigt obekvämt ut i babyskyddet han åker i nu. Så till helgen ska jag se till att byta bilstol åt lilleman!!
   Han har ju även passerat 4 månader så nu får han äta smakportioner! Potatis och morot har än så länge stått på hans meny och av de två så verkar morot vara det bästa! Det smaskar han i sig som en liten tok och så blir han så där charmigt söt med orange puré runt hela munnen. Tänk att man faktiskt har längtat lite efter det här matkladdet :P

Men nu ska jag ha lite kvällsmys med lillskrutt innan han somnar! Magnus är iväg på jobb och kommer väl hem mellan 21-21.30 någon gång!

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0