Domen lyder...

Ja idag var domedagen då vi skulle få svar på mycket i familjen Klarin! Dagen började med BVC-besök för Melvin. Jag gissade ju på att han skulle väga 9,5kg och vara ca 69cm lång. Jag hade typ ett halvt rätt bara. Lillskrutt är nu 68 cm lång och väger 9kg (9020g för o vara exakt!) Han följer sina kurvor alldeles utmärkt. Så inget att klaga på där inte. Sköterskan var nöjd med hur han kunde lyfta upp huvudet nu från magläge så vår träning har verkligen gett resultat! Sen pratade vi lite om o ge Melvin mat....vi bestämde då att lillM ska börja få gröt på kvällarna så att han slipper vakna där runt 05 för o äta!!! Så med andra ord var det ett alldeles utmärkt BVC besök idag. Det kändes väldigt positivt =)

Det blev sedan hem en tur efter BVC innan vi vid halv2 begav oss in till stan igen. Då var det min tur att träffa herr Roth! En kanonbra kiropaktor här i stan. Magnus har gått till honom i många år för sin rygg och han är en klippa på att lyssna på en och på väldigt kort tid lyckas ställa en diagnos på vad det är som är tokigt. Likaså lyckades han med min nacke/axel. Som jag misstänkte var det i nacken det var problem. Det var en typ av neurogen smärta.....en nervrot som sitter i kläm i nacken som orsakar smärtan ner i skuldran/axeln och ständig huvudvärk. En typ av skada som tydligen är väldigt vanlig efter graviditet och framför allt om man ammar. Så lite nålar satte han i nacken och sen knäckte han loss allt skit från längst upp i nacken till nedanför skluldrorna. O jösses så det knaka. Dock var det så mkt skada på nerven att det behövs en behandling till....så på tisdag ska jag tillbaka. Men redan ikväll känns det lite bättre även om man  är lite dåsig. =) Tummen upp för Mr.Roth!!!!

Ikväll är Magnus på jobb o jag ska se på handboll om en halvtimme!!!!

Melvin har nyss somnat!! Han fick premiär äta gröt ikväll :) O hej vad det gick undan. Han verkade älska det :) Gröt i magen på lillM och ny blöja sen tog det typ 10 minuter så sov han!!! Hoppas detta är vändningen på att han varit lite svårsövd på kvällen ibland. Han har väl isf helt enkelt inte varit mätt för natten. Håll tummarna att det blir en god natts sömn för både honom o mej =)

Hejja Sverige nu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0