Att vara....

...mamma till Melvin är verkligen helt underbart!!! Som jag har skrattat idag :) LillM har idag vissat upp nya kunskaper! Han har mer eller mindre all vaken tid idag försökt låta som en bil eller vad man ska säga! Och så söt han e för han är på sprudlande humör också håller han på med sitt nyfunna ljud! Hihi saknas bara nu av att vi börjar höra honom ligga sådär i sömnen inifrån sitt rum. Är faktiskt ganska så säker på att Magnus tycker att det är minst lika underbart att vara pappa åt Melvin....och att han älskar sitt jobb då han kan jobba hemifrån 4 dagar i veckan. För även om jag och Melvin håller till på bottenvåningen så hör han ju Melvins roliga ljud han har för sig. Ohhh vad min familj är bäst (enligt mig!) <3

Igår var jag och min söta familj himlans duktiga! Vi begav oss till kvantum för att storhandla!!! Sagt och gjort så nu är kyl och frys inte tomma längre! Melvin som inte brukar gilla att bara ligga i vagnen då han är vaken och framför allt inte när man går i affärer fick snällt göra detta igår eftersom jag och min onda axel/nacke inte kan bära honom i babybjörnen just nu, och han skötte sig sååå bra! Han var på toppen humör hela tiden och låg där i vagnen och pratade med sin apa och lyssnade på sin speldosa!!! Sååå skönt att det gick bra. Kanske har han kommit förbi den där fasen att han inte gillat ligga i vagnen i butiker! Det vore fantastiskt för han börjar bli för tung för o ha i babybjörnen.
   Idag har vi inte gjort mkt. Ute har det stormat nordanvindar och snöat....så det har typ snöat i sidled. Så nääää, inte det minsta peppad på att gå utaför dörren. Men jag måste verkligen ta mig i kragen.....kan någon skälla på mig när jag inte går ut???? Visst det har verkligen varit isgata nästan hela den här veckan här ute på landet och då tänker jag bannemej inte riskera att stå på näsan och Melvin far iväg i vagnen. Men alla andra dagar får jag F*N inte ha några undanflykter längre. Jo, på helgen är det okej om det inte hinns med långpromenader för då är det oftast så mkt annat. Men från och med måndag ska jag allt bege mig ut på promenader (måndag-fredag), annars kommer jag snart bli en fluffig soffpotatis :S Jag blir liksom lat för att jag tycker det är så vansinnigt tråkigt att promenera själv.

Imorn är det lördag och det är faktiskt lite av varje på schemat så skriver lite om det redan ikväll för vet inte om det hinns med nåt bloggande imorn. Magnus ska bege sig mot stan kl 11 för jobb och en tur till barnens hus och hämta det regnskydd som vi inte fick med till vagnen vi skaffade förra helgen. Under tiden så tänkte jag stanna hemma och ta en promenix med Melvin...om meteorologerna håller vad de lovat att stormen o skitvädret ska dra bort under natten. Just nu låter det som om huset ska blåsa bort. På eftermiddagen/kvällen är vi inbjudna på middag till fina Anna o Tomas! Anna berättade för ett litet tag sen om en pastarätt som jag blev helst såld på. Då erbjöd de sig att bjuda på det så vi får smaka =) Så det ska vi få äta imorn och jag ser verkligen fram emot det! Både sällskapet och maten!!! =)

Söndag är det födelsedagskalas och start för handbolls-EM på schemat!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0